Magazín · Novinky · v pondělí 25. 8. 2025 19:00
Star Trek: Voyager se mění v survival strategii. Přepište sedmiletou cestu Delta kvadrantem
Na Gamescomu byla představena nová hra pro všechny Trekkies: Star Trek: Voyager – Across the Unknown. Vydavatel Daedalic Entertainment společně s hamburským studiem gameXcite vyvíjí titul, jehož cílem je převést sedmiletou cestu lodi U.S.S. Voyager z televizního seriálu do roguelite survival strategické hry.
Hra je v současné době určena pro PC, PlayStation 5 a Xbox Series X|S a hra už má stránku na Steamu, kde si ji můžete dá to wishlistu. Ale stojí nám to za to vůbec?. Oznámení neobsahovalo konkrétní datum vydání, ale celkem by dávalo smysl vydání v roce 2026 u příležitosti 60. výročí Star Treku.
PŘÍBĚH A SCÉNÁŘE „CO BY, KDYBY?“
Hráč se ujímá velení lodi Voyager, která se ocitla na druhé straně galaxie. Autoři hru označují jako „příběhově orientovanou strategii přežití“, v níž osud ikonické lodi a její posádky závisí na vašich rozhodnutích. Hlavní atrakcí jsou tu především scénáře „co by se stalo, kdyby?“, které umožňují alternativní interpretace klíčových epizod seriálu.
Hráči si budou moci položit otázky typu: co kdyby se kapitánka Janewayová rozhodla jinak, co kdyby posádka zvolila jinou cestu, nebo co by se stalo, kdyby Voyager využil technologii Borgů? A hlavně, co kdyby dostal Harry Kim konečně to povýšení? Co kdyby Janeweová kašlala na Hlavní direktivu a prostě využila hned v první epizodě Ochránce, aby se posádka vrátila domů?
Popis hry slibuje, že si můžete vybrat diplomatický přístup nebo se spolehnout na fázery, prozkoumat zakázané technologie a nést následky – roguelite prvky zajišťují, že v každém novém hraní narazíte na jiné situace a známé postavy mohou zemřít. Jako třeba Neelix! A některé snad mohou i žít. Třeba Tuvix. Kdo ví, ten ví. Voyager je rozhodne asi nejlepším Star Trek pískovištěm pro přesně tenhle druh hry!
SPRÁVA LODÍ, VÝZKUM A PRŮZKUM
Titul zřejmě čerpá inspiraci z populární hry FTL: Faster Than Light, i když já jsem z toho měl spíše pocit jako u Fallout: Shelter. To kvůli detailnímu bočníku pohledu na loď. Také budeme zkoumat až „12 rozsáhlých sektorů“ Delta kvadrantu. Možná že když se na nějaký průzkum vykašleme, dostaneme posádku domů dřív. Kdo ví? Já ne, ale těším se na to, až to zjistím.
Po transportu do Delta kvadrantu bude Voyager poškozen, stejně jako v seriálu. Akorát to snad nebude vyřešeno do konce epizody a přinese to víc výzev. Budeme muset opravit místnosti a systémy, postavit nové kajuty, výzkumná a průmyslová zařízení a zajistit životní podmínky. Zde je další potenciál znovuhratelnosti. Samotná loď se bude měnit, stejně jako rozvržení místností, a to i na základě našich vlastních rozhodnutí.
Zdroj: Paramount PicturesNový Star Trek od režisérů fantasy Dungeons & Dragons ve výrobě. Se Star Trekem 4 je konec
Aby se loď úspěšně vrátila domů, je nutné spravovat zásoby, energii a morálku posádky, rozhodovat, které systémy rozšířit a kdy urychlit výzkum. Vývojáři slibují, že kromě tradičních technologií budete moci prozkoumat také exotické a nebezpečné technologie Borgů, které loď posílí, ale mohou mít nepředvídatelné důsledky.
Cesta Delta kvadrantem není jen o manažování zdrojů. Hráči budou prozkoumávat planety, skenovat nebeská tělesa, hledat zdroje a objevovat zajímavá místa, přičemž budou muset dávat pozor na nebezpečí. Podle oficiálního popisu bude hra nabízet sofistikované průzkumy a rozhodování, která odmění odvážné, ale potrestají neopatrné. Takže snad žádný Mass Effect 2, to byla po třech systémech čistá nuda.
BOJ A VÝSADKOVÉ MISIE
Kromě průzkumu a výstavby bude důležitou součástí také boj. Bitvy bychom měli koordinovat z můstku, vydávat rozkazy k útočným a obranným manévrům, vybírat cílové systémy na nepřátelských lodích a aktivovat speciální zbraně.
Důležitá bude také kombinace schopností členů posádky – správné přidělení důstojníků na bojové pozice a využití jejich talentů v kritických momentech zvýší šance na vítězství. Autoři také zmiňují výsadkové mise, během nichž si hráč vybírá složení týmu; úspěch misí bude záviset na tom, jak se členové posádky navzájem doplňují. Tak snad to nebude jen autochess s extra kroky.
Očekávání jsou vysoká, protože hra slibuje variabilní kampaň, která při každém hraní píše jiný příběh. Navíc Star Trek hry jsou známé svou obvyklou nekvalitou až na světlé výjimky, i když v posledních letech se zdá se karta obrací. Problém je spíše v týmu gameXcite. Doposud dělali snad jen tři mobilní hry na téma Asterix a Obelix. Zdá se, že titul, který jsme viděli v traileru, může být nad jejich síly, nebo minimálně zkušenosti. I když vizuální stránka traileru vypadá slibně, ve skutečnosti nám vlastně nic neukázal. A to mě tak trochu děsí. Co si o tom myslíte vy? Napište nám to do komentářů.

