Zdroj: Konami
Magazín · Novinky · v úterý 23. 9. 2025 14:00
Srovnání PlayStation 5 a PlayStation 5 Pro verze Silent Hill f
Již tento týden se hráči mohou vrátit do světa Silent Hillu. Nový díl láká na nové prostředí v Japonsku, hutnou atmosféru a děsivá monstra. Jak je na tom ale technický stav? Již dříve se Digital Foundry vyjádřilo, že jsou ohromeni technickým stavem, a i některé weby si v recenzích pochvalovaly, jak hra vypadá a šlape. Jak tomu tedy je?
Kanál ElAnalistaDeBits přinesl velké srovnání verzí pro PlayStation 5 a PlayStation 5 Pro (najdete níže), takže si můžeme udělat první obrázek, jak hra vypadá. Pokud to nevíte, tak běží na Unreal Enginu 5, který je znám horší optimalizací, kde vývojáři často pro dosažení stabilních snímků musejí dělat různé kompromisy. A jak ukazuje srovnání, i zde se to neobešlo bez některých ústupků. Pojďme ale popořadě.
PlayStation 5 nabízí dva režimy zobrazení, tedy kvalitu a výkon, což je dnes taková klasika. Režim kvality nabízí dynamické 4K rozlišení, které vychází z rozlišení 720p. Snímky jsou pak uzamčené na 30 fps. Režim výkonu pak nabízí také dynamické rozlišení v 1800p s podporou 60 fps. Zde už ale přicházejí velké kompromisy. Jednak utrpělo základní rozlišení, které je sice taky 720p, ale místy může spadnout až na hodnotu 360p, což je opravdu v roce 2025 hodně malá hodnota. V tomto režimu jsou navíc zhoršené stíny, ambientní okluze a také je zde výrazný post-processing. Pokud vám tedy nevadí méně snímků, zvolte raději režim kvality.
Co se týče PlayStation 5 Pro, tak zde je jen jeden režim, který vlastně spojuje předchozí dva režimy do jednoho, tedy dynamické 4K při 60 fps se základním rozlišením 720p. Je tu ale jeden problém, který měl už Silent Hill 2 Remake či nedávný remake Metal Gear Solid Delta: Snake Eater. Vývojáři se totiž rozhodli pro PSSR, upscalovací technologii od Sony, kterou právě PS5 Pro využívá. Ta v této hře způsobuje problém se šumem a špatně fungující ambientní okluzi. Na rozdíl od jiných her nemůžete tuto funkci vypnout, takže aktuálně je na tom PS5 Pro hůře než základní PlayStation 5 (a možná i Xbox Series X). Nejdůležitější je ale celkové zpracování obrazu a textur a také jestli kompromisy budou znát.
Ještě jedna poznámka ohledně snímků za sekundu. Filmečky mají být uzamčené na 30 fps. Jinak je hra stabilní bez výrazných propadů, což u tohoto enginu ne vždy můžeme říct. Kanál je ale s celkovým chodem spokojený. Sice by bylo lepší, kdyby hra vycházela alespoň z 1080p, ale celkový dojem z grafiky by měl být solidní s parádní atmosférou a Unreal Engine 5 tu měl být dobře využitý. Pokud je výsledný obraz ostrý a kompromisy nebudou tolik znát, jak se tvrdí, tak pak tyto napohled nízká čísla vůbec vadit nemusí. Z videa to vypadá, že minimálně v režimu kvality působí textury a celková atmosféra velmi dobře.
Po napsání tohoto článku se objevil rozbor z Digital Foundry, který vlastně potvrzuje výše uvedené informace. Pochvalují si čistý a ostrý obraz, včetně textur v režimu kvality a parádní optimalizaci. Shodli se i na problémech u PS5 Pro verze, která kvůli PSSR trpí podobnými problémy jako u Silent Hill 2 Remaku. Video najdete níže, takže můžete porovnat srovnání obou kanálů.
Obrázek, jak tenhle survival horor vypadá na vaší televizi, si můžete udělat už dnes, kdy vychází pro majitele Deluxe edice. Pro ostatní se odemkne 25. září. Silent Hill f bude dostupný na PC, PlayStationu 5 a Xboxu Series X/S.
Detail k označené hře