Již koncem měsíce vyjde nový díl ze známé hororové série Silent Hill. Na internetu se tak začala objevovat videa a první dojmy z hraní. Do hraní se pustilo i Digital Foundry, které zůstalo velmi překvapeno.

Hra totiž běží na Unreal Enginu 5, jenž je nechvalně známý problematickou optimalizací – propady snímků, záškuby obrazu nebo nekvalitní textury nejsou ničím výjimečným. V případě Silent Hill f to ale zatím nevypadá, že by tyto potíže hrozily.

Digital Foundry zveřejnilo video (nahoře) shrnující své dojmy z prvních tří hodin hraní na PC a PlayStationu 5. Došlo i na technickou stránku. Podrobný rozbor si sice nechávají až na vydání plné verze, už nyní ale tvrdí, že jsou mile překvapeni: titul běží ostře, bez stutteringu a se stabilními 60 snímky za sekundu. Je vidět, že vývojáři si s enginem dali práci, protože takový chod u UE5 rozhodně není standardem. Snad podobně odladěných titulů s novou verzí Unreal Engine 5.6 přibude.

K problémům enginu se nedávno vyjádřil i šéf Epicu Tim Sweeney. Podle něj si vývojáři potíže způsobují sami – optimalizaci pro slabší stroje prý nechávají na poslední chvíli a neřeší je průběžně. Epic proto chystá nové nástroje a školení, aby vývojářům ukázal, jak správně postupovat. Další komplikací je i to, že při dlouhém vývoji hry často běží na starší verzi enginu, protože přechod na novější znamená spoustu dodatečné práce.

Pokud vás zajímají naše dojmy ze hry, přečtěte si je zde. Jinak si budete muset počkat do 25. září, kdy Silent Hill f vychází na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S za cenu 79,99 € / 1 899 Kč.