Opakuje se situace s Helldivers 2. V případě oblíbené kooperativní střílečky hráči vyhráli a přesvědčili Sony, aby dodatečně nezavedla nutnost spojení Steamu s PlayStation Network. U nadcházející samurajské akce je to ale jinak.

Ghost of Tsushima bude vyžadovat propojení účtů pro hraní kooperativního režimu Legends a využití nového překrytí PlayStationu, které přináší na počítače trofeje z PlayStationu, seznam přátel a cross-play mezi PC a konzolemi PS4 a PS5. Příběhová část pro jednoho hráče žádnou takovou překážku nemá. Navzdory tomu ale japonská společnost přestala prodávat hru na Steamu ve 177 zemích světa (stejné je to pravděpodobně na Epic Games Store). Jde o ty země, kde se hráči legálně nemohou registrovat do PSN. Předtím přitom byla hra pro tyto hráče dostupná a oni si ji mohli předobjednat.

Jaké to jsou země? Dle seznamu například Egypt, Vietnam, Filipíny, Srí Lanka, Tunisko, Monako, Estonsko nebo Litva. Ironií je, že původně v seznamu bylo také Japonsko. Nyní už ale v něm není. Naopak u Helldivers 2 byly včera zakázány země Estonsko, Litva a Lotyšsko.

Podle důkazů na internetu začalo Valve vracet peníze lidem, co si Ghost of Tsushima předobjednali a pocházejí se zemí, kde se titul nakonec nebude prodávat. Všichni jsou zmateni a nechápou kroky Sony. Nejprve hru prodává všude a potom jen někde. Vypadá to, že Sony si vybrala a ve vyloučených zemích nebudou její hry již dostupné. U Helldivers 2 to zdůvodňovala bezpečností, kdy může úderněji banovat podvodníky a chránit ty, co hrají podle pravidel. Stejně tak bude možné se proti zákazu odvolat.

Pravděpodobně dojde opět na protesty. U Helldivers 2 bylo napsáno více než 200 tisíc negativních recenzí. Hráči si myslí, že Sony chce všechny své PC hráče donutit, aby se zaregistrovali do PlayStation Network a ona se mohla potom chlubit vyšším počtem aktivních hráčů ve své síti.

Ghost of Tsushima: Director’s Cut vychází na Steamu a Epic Games Store již 16. května letošního roku. Hra obsahuje české titulky a umožňuje zažít dobrodružství Jina Sakaie s odemčenou snímkovou frekvencí a různými grafickými možnostmi přizpůsobenými široké škále hardwaru, od špičkových počítačů až po přenosná herní zařízení. Nechybí podpora ultraširokým rozlišením (21:9) i technologií přepočítávání na vyšší rozlišení a generování snímků, jako jsou NVIDIA DLSS 3, AMD FSR 3 a Intel XeSS. Podporovány jsou také technologie NVIDIA Reflex a NVIDIA DLAA pro zvýšení kvality obrazu.