Fiasko kolem týmové online střílečky Concord od veteránů Call of Duty mělo otřást v důvěru Sony v live service projekty. Japonská společnost měla začít mnohem přísněji posuzovat hry založené na tomto obchodním modelu. Z toho důvodu byly začátkem tohoto roku zrušeny další dva velké projekty: multiplayerová verze God of War od studia Bluepoint Games a sci-fi akce od Bend Studio.

„Řekli mi, že tohle všechno je důsledek Concordu,“ sdělil známý novinář a leaker Jeff Grubb ve svém pořadu Game Mess. „V Sony byli šokováni výsledky této hry, a proto teď obchází všechna svá studia a znovu přehodnocuje každý projekt. Pokud jde o hru jako službu, projekt musí překonat celou řadu překážek, aby vůbec mohl vyjít.“

Podle Grubba jsou v Sony všichni zaskočeni a všechny týmy, které budou teď chtít přijít s live service projektem, to nebudou mít vůbec jednoduché. Proslýchá se, že velký neúspěch Concordu vedení japonské společnosti probudil a v PlayStation Studios se mají opět zaměřit na příběhovky pro jednoho hráče. Tedy na tradiční tituly, které dělaly PlayStation PlayStationem.

Sony si od live-service her slibovala velké zisky a stabilní příjmy. Původně chtěla do konce roku 2025 uvést na trh 12 odlišných titulů. Postupně se ale tenhle seznam ztenčil a zatím dorazili jen Helldivers 2. Jiné projekty dle všeho jednoduše nedosahují očekávaného potenciálu. Jen za poslední rok a něco zrušila Sony devět takových projektů, včetně samostatné multiplayerovky ze světa The Last of Us.