Exkluzivní hry jsou na konzolích důležité, nejde ale mít exkluzivně úplně vše a někdy to nemá ani smysl, například bezplatné hry musejí vyjít na více platforem, aby uspěly. Proto se v Sony soustředí na to, aby multiplatformní hry byly na PlayStationu 5 nejlepší. Dosáhnout toho chtějí spoluprací s ostatními studii a vydavateli. Tato spolupráce má zajistit, že pokud budou mít hráči na výběr z více platforem, vyberou si verzi pro PS5.

Sony poskytuje third-party tvůrcům podporu a snaží se o to, aby PS5 verze využívaly haptickou zpětnou vazbu a adaptivní spouště bezdrátového ovladače DualSense tím nejlepším možným způsobem. To samé 3D zvuk. Kolem toho potom vytváří marketingové příběhy.

Shawne Benson, šéfka third-party portfolia a akvizic v Sony od roku 2021, si popovídala s redaktorem serveru Games Industry a prohlásila, že se zaměřuje na budoucnost, přemýšlí o tom, jak budou vypadat příští tři až pět let z hlediska her.

V tomhle ohledu jsou důležitější menší vývojáři než AAA hry. Jsou životodárnou silou PlayStationu. Jako příklad uvádí Stray, Kena: Bridge of Spirits a Sifu. Tyto tituly jsou „uctívány“ jako jedny z nejlepších značek PS5, přitom byly vytvořeny nezávislými vývojáři.

V případě PlayStation VR2 a PC jde o úplně jiné konkurenční prostředí, alespoň z pohledu third-party smluv. U virtuální reality jednotlivé společnosti investují do vývojářů a snaží se společně posouvat technologie. Z odpovědí Benson nepřímo vyplývá, že s partnery PC verzi v Sony neřeší.

Celkově je tým, který má na starost third-party spolupráce v Sony, větší než v předchozích letech. Vedou ho Shuhei Yoshida, Greg Rice a další lidé, kteří jsou zapáleni pro malé vývojáře a hry. Díky tomu už nedojde k tomu, že by se Sony až moc zaměřila na AAA. To se stalo na konci životního cyklu PS4.