Sony pracuje na rozvoji portfolia first-party produktů PlayStationu. Společnost si dala za cíl vydávat ročně alespoň dvě velké hry a pokrýt všechny hlavní žánry. Jmenovány jsou střílečky, závody, RPG, plošinovky, akce a sporty.

Půjde o mix singleplayerových her a live service. Sony se také snaží vyvážit velké franšízy s novými značkami. Ve fiskálním roce 2025 chce do velkých franšíz a nových značek investovat stejně. Ve fiskálním roce 2019 investovala 80 % do již existujících značek a pouhých 20 procent do těch nových. Ve fiskálním roce 2023 to už bude v poměru 60 % do existujících a 40 % do nových.

Sony také předpokládá, že bude investovat 60 % do live service titulů a 40 % do tradičních her. Do live service Sony řadí Destiny 2, MLB The Show a studia Haven od Jade Raymond, Naughty Dog (chystají multiplayerové The Last of Us), Firewalk (bývalí autoři Call of Duty chystají nezapomenutelný multiplayerový AAA zážitek) a Guerrilla Games (multiplayerová hra ve světě Horizon).

DALŠÍ NOVINKY OD PLAYSTATIONU

U těch singleplayerových zmiňuje God of War Ragnarök, Horizon Forbidden West, Ratchet & Clank: Rift Apart, Spider-Man: Miles Morales, The Last of Us Part 2, Uncharted, Returnal, Ghost of Tsushima a Death Stranding.

Hermen Hulst, šéf PlayStation Studios, dodatečně prozradil, že v současné době je ve vývoji 12 live service her pro PS5. Dříve Hulst uvedl, že cílem není vytvořit kopie Fortnite a Destiny, ale nabídnout různé žánry, zážitky a obchodní modely.

Sony připravuje také několik mobilních her založených na úspěšných značkách PlayStationu a vyhodnocuje možné investice a akvizice. Nelze tedy vyloučit, že v nadcházejících měsících budou týmy PlayStation Studios rozšířeny.

To, jak moc to Sony myslí vážně, to se ukáže už dnes od 22:00 na PlayStation Showcase.