Xbox Series S je často kritizován kvůli slabšímu výkonu. Vývoj her obvykle začíná právě na nejslabším hardwaru a teprve poté se ladí pro výkonnější stroje. Podle některých to brzdí technologický pokrok, podobně jako u cross-gen titulů. Příkladem je God of War: Ragnarök – vypadal skvěle, ale část fanoušků se domnívá, že bez vydání na PS4 mohl být ještě lepší.

Studio DICE ale vidí situaci jinak. Technický ředitel vývoje Christian Buhl v rozhovoru pro Kotaku přiznal, že zpočátku měl jeho tým se Series S velké potíže. „Spousta našich levelů padala. Trvalo nám asi dva měsíce, než jsme problémy s pamětí vyřešili,“ uvedl.

Xbox Series S má méně paměti než náš počítač se střední specifikací. A tak to mělo smysl... Chci říct, že před 6 až 12 měsíci, kdy jsme si uvědomili, že spousta našich levelů padá na Xboxu Series S. Dělali jsme tolik testů... Všechna tato data jsme shromažďovali. Jakmile jsme začali procházet všechny naše úrovně a byli jsme schopni zjistit, kde jsou problémy, po měsíci nebo dvou jsme tak nějak vyřešili všechny naše problémy s pamětí na Series S,“ řekl Buhl.

Právě tato práce se ale nakonec ukázala jako přínosná. Data z testování pomohla k lepší optimalizaci hry i na dalších platformách, což podle Buhlova zvýšilo celkovou stabilitu. Díky tomu hra na Xbox Series S běží v rozlišení 1080p při 60 snímcích za sekundu a je stabilní.

Dotaz padl i na Switch 2 verzi. „Nemůžeme mluvit o ničem jiném než o konzolích, na které Battlefield přichází, což jsou Xbox Series X/S, PS5 a PS5 Pro,“ dodal Buhl.

Battlefield 6 vychází 10. října pro PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Nedávno EA odhalila klíčové prvky režimu Battle Royale, který má hrát velkou roli a nabídnout masivní destrukci pro 100 hráčů.