Ve studiu Bungie došlo k propuštění 220 lidí a dalších 155 bude přesunuto do jiných studií PlayStationu. O tom jsme psali už dříve. Vypadá to, že bývalí zaměstnanci studia přesně vědí, čí to byla chyba. Za viníka označují generálního ředitele Pete Parsonse. Na sociálních sítích proti němu promlouvají naštvaní pracovníci. Parsons, zatímco docházelo ke změnám v Bungie, nakupoval starožitná auta.

Uživatel TAILORED na X upozornil na účet na internetové aukční platformě Bring a Trailer. Podle přezdívky bngpparsons jde usoudit, že účet patří právě Parsonsovi. V období posledních dvou let se mu podařilo získat 25 aut v celkové hodnotě blížící se dvou a půl milionu dolarů – skoro 60 milionu korun. A to i navzdory tomu, že jeden z důvodů propouštění byly rostoucí náklady na vývoj a nepříznivá ekonomická situace. Také si připomeňme, že i loni bylo ze studia propuštěno zhruba 1200 lidí, v aukcích tedy soutěžil i během toho.

Poslední auto vyhrál v aukci 1. 6. tohoto roku. Je to Chevrolet Corvette z roku 1961. „Jak vzrušující! Vždycky jsem chtěl C1, už od doby, co jsem byl malé dítě,“ komentuje koupi CEO Bungie. Auto si prý nechá navždy. Mezi dalšími jeho auty můžeme najít třeba Porsche 911S z roku 1971 nebo Volkswagen Beetle z roku 1958. Také koupil několik motorek.

Jsi lhář, zloděj a hromada dalších věcí, které nemůžu veřejně říct. ODEJDI a BEZ obřího odstupného od Sony. Tohle není chyba Sony, tohle je pouze selhání vedení,“ píše rozčíleně komunitní manažerka Liana Ruppertová. V odpovědích s ní uživatele souhlasí, ačkoliv zpochybňují, že by Sony neměla v propouštění prsty. „Sony jsou tu ti velcí vítězové a o všem věděli pravděpodobně už měsíce,“ píše jeden z nich.

Podle serveru Game File je role Sony trochu komplikovanější. Bývalí zaměstnanci se v článku vyjádřili, že při avizici Bungie lhalo o svých finančních vyhlídkách.

„Myslím, že Sony zaplatila víc, než mělo. Myslím, že Bungie prodávalo zboží, které zkrátka nedokázalo dodat,“ říká jeden z bývalých zaměstnanců pod příslibem anonymity. Sony koupila Bungie za 3,6 miliardy dolarů.

K propouštění tedy možná došlo kvůli planým slibům a ve snaze zahnat ztráty, se kterými se Sony nesvěřili. Podle zdrojů Game File se k němu chystalo ještě před vydáním expanze pro Destiny 2: The Final Shape.

V jiném tweetu Ruppertová zmiňuje otevření dalšího studia, které si Bungie nemohlo dovolit a po jedenácti měsících zase zavřelo. Tím ilustruje finanční neschopnost Parsonse.

Další komunitní manažer Sam Bartleyová nazývá Parsonse zbabělcem. „Můžeš za to ty. Ty si tak zvolil. […] Lhal si mi do tváře. Přímo do ní. Taky si mě pozval, abys mi ukázal svoje nová auta DVA DNY, než si mě propustil,“ píše na X.

Předvádění se se svými auty nebylo pravděpodobně nic neobvyklého. „Pamatuji si pátek před prvním propouštěním, já a další komunitní manažér jsme byli v lobby a já mluvila o tom, jak si nemůžu dovolit nakoupit jídlo […]. Pete k nám přišel a začal se vychloubat se svým novým drahým autem, které koupil, a ať zajdeme k němu a podíváme se,píše Ruppertová.

V Bungie nyní zůstane kolem 850 lidí, kteří se budou věnovat vývoji Destiny a restartu Marathonu.

Proti propouštění například bojují vývojáři z Bethesdy nebo tým pracující na World of Warcraft, a to založením odborů.