Magazín · Novinky · ve čtvrtek 16. 5. 2024 08:48
S velikostí Assassin's Creed: Shadows to vývojáři nepřehánějí
Po bagdádském Mirage s menším světem se Ubisoft v listopadu letošního roku vrátí do rozsáhlého otevřeného světa. Assassin's Creed: Shadows nás pozve do dlouho očekávaného feudálního Japonska. Svět bude zhruba stejně velký jako Egypt v Assassin's Creed Origins.
S ohledem na to by svět mohl být o něco menší než ve hrách Odyssey a Valhalla, ale současně mnohem větší než v původní trilogii Assassin's Creed. Každopádně, v Ubisoftu to nechtějí přehánět a místo vytváření větších světů se zaměřili jejich vylepšení. Současně kladou důraz na autentické zpracování. Co to znamená? Hrady budou větší a hory budou působivější.
Mapa je rozdělena na regiony podle skutečných historických provincií Japonska, včetně Iga (domov šinobi), Arima (místo významné bitvy) a Omi (zemědělský region).
Shadows přináší velkou novinku v podobě ročního cyklu, proměnlivého počasí a střídání dne s nocí. Podle vývojářů budeme mít možnost využít tyto změny herního světa ve svůj prospěch. Například v noci bude lehčí kradmý pohyb, zatímco na jaře a v létě bujná vegetace poskytuje krytí. V zimě se zase nedostaneme pod hladinu vody, protože bude zamrzlá.
Plusem však je, že v zimě se protivníci drží v dosahu tepla, což vám dává možnost nepozorovaně prozkoumat oblasti, zatímco v létě se nepřátelští samurajové prosekávají křovinami a hledají vás. V zimě bude nutné dávat pozor ještě na rampouchy na střechách, jejichž pád vás může prozradit.
Do všeho promluví nepříznivé počasí. Hluboká mlha, kvílení větru a sníh ovlivňují zrak a sluch nepřátel. Bouřka je příležitostí k zamaskování vašich stop.
Roční období se bude měnit postupem v příběhu, aby byla zachována historická přesnost, prozradili tvůrci pro IGN. Proto se může stát, že někdo bude hrát vedlejší misi na jaře, zatímco jiný stejnou misi v zimě. Záleží na tom, jak bude každý hráč postupovat kampaní.
Ve všech případech má vyniknout nový systém dynamického nasvícení pro sluneční paprsky, pochodně i lucerny. V jejich dosahu vás nepřítel uvidí, zatímco ve stínu se stanete neviditelným. A pokud světlu nemůžete uniknout, můžete pochodně a lampy zhasnout. Tady se vývojáři inspirovali sérii Splinter Cell. Chybět nebude ukazatel, abyste věděli, jak dobře jste schováni před zraky ostatních.
Assassin’s Creed Shadows vyjde 15. 11. letošního roku na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S za 70 eur. Bohužel, české titulky mezi podporovanými jazyky uvedeny nejsou.