Devátý hlavní díl kultovní hororové série je pořádně strašidelný. Tvůrci slibují ještě větší dávku strachu než v předchozích částech, zároveň ale nabízejí způsob, jak ji trochu zmírnit. Kromě pohledu z první osoby bude Resident Evil Requiem hratelný i s kamerou přes rameno, přesně jako u remaků.

Režisér hry Koshi Nakanishi, který stojí i za Resident Evil 7, přiznává, že sedmý díl mohl být pro řadu hráčů až příliš děsivý. „Chtěl jsem tehdy vytvořit co nejintenzivnější a nejstrašidelnější zážitek, a myslím, že se to povedlo možná až moc,“ uvedl. Právě proto se tentokrát rozhodl přidat volitelný pohled z třetí osoby, aby si hru mohli užít i ti, kteří by jinak hutnou hororovou atmosféru nezvládli.

Third-person pohled má působit jako určitý odstup od děsu, protože hráč na obrazovce sleduje postavu a ne sám sebe v klaustrofobických scénách. „Pokud je FPP pro někoho příliš intenzivní, tak TPP dokáže horor trochu odlehčit a udělat ho snesitelnějším,“ dodává Nakanishi.

Fanoušci hororů se mají na co těšit. Úvod hry má být podle režiséra obzvlášť děsivý a stavět na pocitu bezmoci, kdy hráč přijde o možnost bránit se. Autoři ale nechtějí jen kopírovat staré postupy, proto do podobných sekvencí přidávají i nové prvky, například útěk před děsivou nestvůrou s možností omezené obrany.

Resident Evil Requiem vyjde už 27. února na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S.