Magazín · Novinky · ve čtvrtek 27. 8. 2020 22:00
Remake Mafie se ukazuje v druhém příběhovém traileru
Pro fanoušky Mafie, kteří napjatě očekávají její remake, byl včera večer velký den. Řada streamerů a novinářů dostala možnost si vyzkoušet preview verzi hry nabízející prvních pět misí a následně Výlet do přírody. Hru jsme si samozřejmě zahráli i my a přinesli vám naše dojmy a srovnání remaku s původní verzí. Jakousi pomyslnou tečkou na závěr nyní 2K Games a Hangar 13 zveřejnili druhý příběhový trailer. Pokud by vám nestačili naše gameplay záběry.
Druhý příběhový trailer se z větší části skládá z již viděných záběrů. Přesto najdeme pár nových scén. A to především z mise Bastard se štěstím, kde můžeme vidět ujíždějícího Tommyho, kterého povzbuzuje Paulie a dost možná scénku se smrtí právě onoho bastarda. Rozhodně potěší i úsek ze zasedačky Salieriho baru, kde don svým klukům rozkazuje, aby „jim“ rozmlátili všechny kosti v těle. Což je téměř jistě z mise Radši si zvykej. Nechybí ani kousíček banky nebo rozhovor mezi Tommym a Frankem v misi Coura (která bude v remaku spojena s misí Kněz do jedné). Jenom je škoda, že trailer neobsahuje český dabing - jen české titulky.
Nicméně byly spolu s ním vydány i nové screenshoty a informace na webu. Tam najdeme především rozhovor s Tomášem Hřebíčkem, veteránem vývojového týmu jak remaku a předchozích dílů, tak i původní hry a zároveň člověk, kterému můžeme vděčit za celkovou podobu všech cut-scén.
Zdroj: 2K GamesZahráli jsme si Mafia: Definitive Edition s českým dabingem
„K srdci mi nejvíc přirostl právě první díl, a tak jsem velmi rád, že jsme dostali šanci ho oprášit a využít vše, co jsme se během práce na všech hrách série Mafia naučili,“ říká Hřebíček. „Při práci na hře Mafia: Definitivní edice bylo naším hlavním cílem udržet ve hře ducha klasického mafiánského příběhu. Jsem přesvědčen, že se nám podařilo náš cíl naplnit a změny, které jsme provedli, slouží primárně k posílení a obohacení postav i celého příběhu. Všechny nezapomenutelné okamžiky původní hry jsou pro nás samozřejmě veledůležité. Neustále jsme svou práci porovnávali s originálem a usilovali o to, abychom naši novou verzi udělali „stejnou, ale lepší“.
„Každá hra nám umožnila posunout filmovou prezentaci vždy o něco dál a Mafia: Definitivní edice snoubí všechna dostupná vylepšení v jeden působivý celek. „Vždy se snažíme zachytit dané historické období se vším, co k němu patří, a náš styl filmového vyprávění je silně závislý na příběhu, který chceme vypovědět,“ vysvětluje Hřebíček. „Líbí se mi s kamerou pracovat čistým a prostým způsobem. Vždycky celý svůj tým nabádám, aby si představil, jak probíhá natáčení skutečné filmové scény s veškerým vybavením a jak takový proces můžeme simulovat. Snažíme se vyhnout veškerým záběrům, které by byly ve skutečnosti neproveditelné. Během vývoje celé série se rovněž vyvíjely i dostupné technologie, takže máme k dispozici lepší animační nástroje, ve výjimečně napínavých scénách používáme ruční kamery, pracujeme s hloubkou ostrostí a tak dále.“
„Je neskutečné vidět, jakým způsobem se série od vydání hry Mafia: The City of Lost Heaven v roce 2002 posunula a jak obrovský skok kupředu představuje z hlediska vyprávění Mafia: Definitivní edice. Jak už jsme zmínili v článcích Přeobsazení Tommyho Angela a Obsazení vedlejších rolí, možnost plného zachycení výkonu herců představuje takřka nepředstavitelný rozdíl.“
„Jsem přesvědčený, že ve hře Mafia: The City of Lost Heaven jsme na svou dobu z hlediska vyprávění příběhu odvedli skvělý kus práce – ale tehdy jsme mohli v jednom okamžiku snímat pouze jediného herce v prostoru 2 x 2 metry,“ vzpomíná Hřebíček. „Žádné snímání obličeje, žádná interakce mezi postavami, žádné pohyby očí, prsty pouze v jedné statické poloze a tak dále. To vše nás omezovalo ve vyjádření drobných detailů, které jsme chtěli v našich filmových scénách ukázat.“
„Ve hře Mafia: Definitivní edice můžeme dělat cokoliv,“ pokračuje Hřebíček. „Naskenovali jsme skutečné herce a všechny jejich výrazy, technologie motion capture nám umožňuje souběžné snímání všech herců v jednotlivých scénách, a to včetně snímání jejich hlasu a obličeje, což nám umožňuje zachytit i ty nejjemnější detaily jejich výkonu. To vše pak hře Mafia: Definitivní edice dává věrohodnější charakter a nabízí hluboký herní zážitek. Naši fantastičtí herci a jejich skvělé výkony mohou konečně zazářit v plné síle, přesně tak, jak jsme si to v hlavách představovali.“
Remake Mafie vychází 25. 9. letošního roku na PC, PS4 a Xbox One.