Kalifornské studio Insomniac Games současně s jednohubkou Marvel's Spider-Man: Miles Morales, která vyšla loni na podzim pro PlayStation 5 a PlayStation 4, připravovalo, a ještě připravuje nové dobrodružství ikonické dvojice. Ratchet & Clank: Rift Apart vyjde během letošního roku na PS5 a vývojáři si pochvalují vývoj na novou generaci PlayStationu.

V rozhovoru s GamesRadar si kreativní ředitel Marcus Smith pochvaluje vývoj na PS5. Podle jeho slov šlo o neuvěřitelně obohacující proces učení s eliminací zastaralých postupů při načítání hry. Tvrdí, že vývojáři u nového hardwaru dokážou často vylepšit pouze grafiku. V případě nové konzole od Sony ale mělo jít o změnu myšlení ve způsobu, jakým se věci dělají. Na mysli má téměř okamžité nahrávání, 3D audio design a samozřejmě i obrovský skok v grafice.

„Je vzrušující, když si pomyslíme, že jsme teprve na začátku životního cyklu PS5 a jen škrábeme povrch toho, čeho lze dosáhnout,“ uvedl Smith.

Herní režisér Mike Daly se zaměřil na nový ovladač, který posouvá zážitky v Ratchet & Clank: Rift Apart. V této hře se zbraně řadí k nejdůležitějším zážitkům. Dopomáhá tomu gamepad DualSense, jenž mění každou zbraň.

Insomniac Games kombinují haptickou zpětnou vazbu s reproduktorem v ovladači, aby se postarali o přenesení fyziky každé zbraně. Hráči mají cítit, jak každá zbraň funguje. Daly dále zdůraznil, že arzenál zbraní je nejen různorodý, ale také nabízí všelijaké efekty.

Přečtěte si také: Ratchet & Clank: Rift Apart si na PS5 užijete i při 60 snímcích, ale ne ve 4K

Tyhle zážitky budou dále vylepšovat adaptivní spouště ovladače. Ty se postarají o různé zážitky a vlastnosti zbraní. V závislosti na síle stisknutí spouště (silné nebo slabé stisknutí) se bude zbraň chovat odlišně. Příkladem je pistole Burst. Když stisknete spoušť středně, budete střílet velmi přesně. Když ale stisknete spoušť silněji, obětujete přesnost ve prospěch rychlosti (vystřelíte několik dávek).

Díky adaptivním spouštím má být používání zbraní intuitivnější. Podle Dalyho je popsaný způsob lepší, než kdyby použití sekundárních možností bylo určeno obyčejným tlačítkům.

Vydání Ratchet & Clank: Rift Apart se očekává v první polovině letošního roku. Hru si budete moci užít i při 60 snímcích za sekundu, ovšem v nižším rozlišení. Více jsme o technické stránce psali zde.