Minuloroční remake Resident Evil 2 nám ukázal, jak správně modernizovat dvě dekády starou hru. Ve světě, ale i mezi českými novináři si hra odnesla nejvyšší známky, převážně pro perfektní vyvážení toho, co vylepšit a co zachovat v původní podobě. Pixel ve své recenzi hru dokonce nazval perfektním remakem. A o rok později tu máme pokračování.

S Jill Valentine se do umírajícího města Raccoon City budeme moci vydat až 3. 4., zahraniční weby však pomalu vydávají své recenze. Jak se podle prvních názorů zdá, tak úspěch svého předchůdce z loňského začátku roku Resident Evil 3 nezopakuje. Na Metacriticu i OpenCriticu se hra drží kolem hranice 80 %, což v žádném případě neznamená, že by hra byla špatná. Resident Evil 2 však drží 92 %, a tomu se novinka zdaleka nevyrovná.

Veskrze se všichni recenzenti shodují, že nový remake šlape ve stopách druhého dílu. Občas však našlapuje tak moc opatrně, že by se mohlo zdát, že jde jen o příběhové rozšíření, nikoliv o plnohodnotného nástupce. Tomu napovídá i herní doba, jež se točí maximálně kolem 7 hodin. Podobně tomu bylo i u RE 2, tam jste ale mohli začít NG + s jinou postavou, která měla originální lokace, svůj vlastní příběh, a dokonce i skrytý konec. To v novince neočekávejte, a kromě několika odemykatelných faktorů ovlivňující hratelnost, nejsou při opakovaném průchodu výraznější změny. Někteří recenzenti si také stěžovali na to, že zde chybí lokace z originálu, či jsou změněné obsahem. V recenzích se mluví konkrétně o hodinové věži, která se z místností plných puzzlů změnila na arénu pro boj s bossem.

Pokud se vám ale líbil Resident Evil 2, tak ani tento remake vás nezklame. Hra je totiž vystavěna na stejném RE enginu, který už loni ukázal, jakou krásu dokáže vytvořit. A letos by hra měla vypadat ještě lépe. Recenzenti se shodují, že grafická a technická stránka je to, co RE 3 posouvá nejvíce kupředu. Ať už se to týká vzhledu jednotlivých postav nebo lokací, vše vypadá perfektně. To se týká i charakterů všech protagonistů, jelikož jejich chování a rozhodování má být mnohem uvěřitelnější než v předchozím díle. Chválí se i inovativní způsob poslední záchrany, či uskakování, které přináší nový rozměr pro řešení soubojových sekvencí. Bonusem by mohl být i multiplayerový režim Resident Evil Resistance.

Na recenzi Resident Evil 3 se samozřejmě můžete těšit i u nás, stále však čekáme na hru od místního distributora. Zatím nám tak nezbývá než čekat na 3. 4., kdy se hra dostane do prodeje.

HODNOCENÍ NEJVĚTŠÍCH ZAHRANIČNÍCH WEBŮ

• VG247 – “Krok zpátky” 3/5