Ani letos na podzim nebude na pultech obchodů a v digitální nabídce chybět NHL od Electronic Arts. Letošní ročník vnadní na nové technologie, které mají přinést lepší hokejové zážitky. NHL 25 vyjde pouze na PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Vynechá tedy starou generaci konzolí – PS4 a Xbox One.

První novinkou technologii je ICE-Q. Díky ní má být hokej v NHL 25 zcela jinou hrou, protože dává hráčům čas a prostor kontrolovat každý centimetr ledu, a poskytuje tak zážitek na úrovni nejlepších hráčů NHL. V NHL 25 se také na přebalu hry, jako vůbec první sourozenci v historii EA Sports, sejdou bratři Quinn, Jack a Luke Hughesovi.

„Se jádrem v podobě zcela nového animačního systému na bázi logiky reaguje ICE-Q na kontextuální události na ledě s bezprecedentním realismem. Tvoří také základ přepracované hokejové hratelnosti,“ uvádí tisková zpráva.

Systém ovládání bruslení Next-Gen Vision Control umožní hráčům laterální pohyb po modré čáře, zablokovat protihráče s pukem, zůstat čelem proti brance a mnoho dalšího. Vylepšená umělá inteligence pomůže autenticky řešit různé herní situace, využívat aktualizovaná schémata pro přesilovky a těžit z otevřených zón ledové plochy díky lepší poziční hře a ofenzivním příležitostem. A dále je tu systém Reactive Actions se sériemi nových animací, umožňujících lepší, rychlejší a spolehlivější reakce nebo vyhnutí se kolizím v kritických situacích.

„Nový herní systém ICE-Q mění základ toho, jak hráč vnímá dění na ledě, protože propracovaná inteligence mu nad ním dává kompletní kontrolu,” míní Mike Inglehart, hlavní ředitel herního designu studia EA Vancouver. „V NHL 25 je hokej hra jako žádná jiná – přináší vyšší autenticitu, větší rivalitu mezi týmy a inspiruje se superhvězdami nastupující generace, která bude tento sport dál měnit.“

Koncentrace NHL 25 na hokejovou inteligenci se promítá i do toho, kdo jsou letos tvářemi přebalu hry. Quinn, Jack a Luke Hughesovi si každý vybudovali působivou kariéru díky unikátní dovednostem, ovšem jejich rodinnou tradicí jsou výjimečné bruslařské schopnosti a hokejová inteligence.

NHL 25 zahrnuje změny v hratelnosti, rány z první podle dovednosti, nové živé události ve WOC, režim HUT Wildcard a zjednodušený systém rozvoje s jednou XP napříč celým režimem HUT. Střely z první na základě dovednosti hráč rozšiřují nabídku autentických herních situací a vytváří unikátní momenty. Čtením hry v útočném pásmu a nacházením volných spoluhráčů se mohou uživatelé dočkat odměny v podobě nechytatelné bomby, která může skončit euforií z proměněné šance. Zcela nový systém Grudge Match sleduje historii vzájemných utkání mezi týmy ve všech hlavních online a offline režimech a doplňuje sérii o speciální X-faktory získané za předcházející střetnutí mezi rivaly. Kromě toho se ve hře objeví technologie Sapien, která v kombinaci s výkonem enginu Frostbite, zajistí na konzolích nové generace kvalitativně vyšší vizuální ztvárnění postav hokejistů.

Přepracování se dočkal také režim Franchise. Centrum režimu získalo jednodušší navigaci umožňující hráčům snadno přistupovat k novým, relevantním a přehledněji uspořádaným informacím. Novinek má být více, budou postupně představovány.

Členové EA Play mohou využít 10hodinové zkušební období sedm dní před vydání, stejně jako čerpat herní odměny a slevy v NHL 25 po celou dobu trvání sezóny. Hra vyjde 4. 10. 2024.