Když přišel na Steam titul Days Gone, přiřítila se společně s ním i vlna rozporuplných pocitů. Někteří recenzenti se dokázali přenést přes problémy a zmatky, které trápily PlayStation 4 verzi, a po letech ocenili příběh. Je tady ale velká část hráčů, kteří se prostě rozhodli, že je hra v natolik špatném stavu, že ji odsoudili na věky, nedohráli ji a odvrhli.

I přes rozporuplné přijetí PS4 verze existovala jistá naděje, že se druhého dílu dočkáme. Postupně se ale zmenšovala a dnes už je jasné, že nebude. Kvůli tomu ze studia Bend, které mělo vývoj Days Gone na starost, před dvěma lety odešel hlavní vývojář John Garvin. Ten společně s některými kolegy kritizoval Sony a teď napsal tři důvody, proč recenze Days Gone nedopadly dobře.

Šlo o reakci na twitterový příspěvek, v němž si jeden uživatel vzpomenul na Days Gone a přidal výstřižek průměrného hodnocení PS4 verze z Metacritic. Na to reagoval současný komunitní manažer studia Bend a odkázal, že PC verze má lepší průměrné hodnocení. To popíchlo Johna Garvina, jenž nereagoval moc vlídně.

 „Šílené je, že se nezměnilo nic, za co bychom byli zodpovědní já a herní ředitel Jeff Ross. Hratelnost, mise a příběh. Jediné, co se změnilo, bylo, že se z kódu vyčistily s*ačky. Takže asi záleží na chybách, vykreslování a snímkovací frekvenci. Je zvláštní, že Jeff a já jsme ti, kteří jsou pryč. Huh.

Podle Garvina kvůli technickému stavu hru odsoudili novináři i hráči a nedohráli ji. Pak ale vývojář přidal ještě jeden tweet, kde šel dál:

„1. Mělo to technické problémy jako bugy, špatné vykreslování a špatnou snímkovou frekvenci.

2. Recenzovali to lidé, kteří se ani neobtěžovali dohrát hru.

3. A za třetí. Recenzenti byli natolik „woke“, že nebyli schopní unést to, že drsný bílý motorkář se kouká na zadek své přítelkyně.“

Špatná kritika od hráčů má dopad na hru, společnost i samotné tvůrce ještě teď. Sony se sice oficiálně nevyjádřila, ale všechny zprávy naznačují, že se druhého dílu nedočkáme. I když z příběhu motorkáře v postapokalyptickém světě se vzpomínkami na minulost bude film. Ten by společně s úspěchem PC verze a značné podpory fanoušků mohl firmu přesvědčit.

Dle nás je ale nefér z neúspěchu obviňovat „woke“ novináře. Hlavním důvodem neúspěchu podle mnohých je, že Days Gone byla průměrná hra, která na PS4 měla velké problémy technického rázu. To vyústilo v recenze s různým hodnocením, včetně průměrným a podprůměrných známek.