Není pochyb o tom, že vývoj temné fantasy střílečky Witchfire, na níž pracují tvůrci The Vanishing of Ethan Carter z polského studia The Astronauts, jde pomalu. Projekt ale žije, jak autoři jednou za čas připomenou na oficiálním blogu. Na něm tu a tam Adrian Chmielarz, dříve výrazná tvář studia People Can Fly (Painkiller, Bulletstorm), sdílí poznatky, zkušenosti a zajímavosti z vývoje.

Nejinak je tomu i tentokrát. V novém blogovém příspěvku Chmielarz hovoří o důvodech určitého zdržení ve vývoji, které má za následek, že toho sice tvůrci v posledních měsících udělali dost, ale na hře to tak úplně není vidět. Přesto se jedná o dlouhodobě velmi důležitou práci, zahrnující třeba optimalizaci, programování určitých herních systémů, snažení v enginu Unreal 4, přípravu soubojových arén nebo zacházení s osvětlením a barvami.

Přečtěte si také: Lov čarodějnice ve Witchfire je o poznání lepší

Právě díky rozebírání práce s osvětlením a barvami se můžeme podívat na nové screenshoty z aktuální verze hry, které ukazují působivé, pozoruhodně detailní prostředí. Koneckonců, The Vanishing of Ethan Carter vypadá i dnes skvěle, takže je zjevné, že Witchfire v oblasti grafiky nezůstane příliš pozadu.

Chmielarz navíc znovu zdůraznil, že bez ohledu na dojmy ze starších ukázek ze hry se Witchfire neřadí mezi tzv. looter shooter tituly. Je v něm loot, samozřejmě nabízí střílení, ale zkrátka a dobře nejde o obdobu Destiny, Borderlands nebo Outriders. Už dlouho koneckonců víme, že novinka The Astronauts nehodlá zapírat, že ji mají na svědomí autoři Painkillera a Bulletstormu, na druhou stranu zrovna Adrian Chmielarz se fascinací Destiny nikdy příliš netajil.

Witchfire míří minimálně na PC a zatím nemá stanovené datum vydání. Z obsahu a četnosti blogových příspěvků je nicméně zjevné, že hru ještě čeká sice poctivý, ale také poměrně dlouhý vývoj.