Magazín · Novinky · ve středu 15. 5. 2024 13:34
PlayStationu už tolik nezáleží na prodeji her. Po vzoru Xboxu zvyšuje zapojení hráčů
Po oznámení dvou nových šéfů videoherní divize Sony se člen představenstva Hiroki Totoki postavil před akcionáře, aby jim přiblížil avizovanou změnu strategie. PlayStation se odklání od své dosavadní strategie a inspiruje se u konkurenčního Microsoftu.
Americká společnost se spuštěním předplatného Game Pass přestala počítat prodané kopie her. Místo nich se zaměřila na čas, který hráči tráví v ekosystému Xboxu. Stejnou strategii teď ohlašuje japonský konkurent.
Sony si dala za cíl zvýšit zisky divize PlayStationu tím, že se zaměří na množství času, který uživatele věnují hraní v ekosystému PS5.
„Až do PS5 byl náš obchodní model zaměřen na zvyšování počtu prodaného softwaru v poměru k hardwaru. Byla to zásadní strategie, kterou jsme se řídili až do příchodu PlayStationu 4, ale s příchodem PS4 nastala přechodná fáze, která nás vedla k tomu, že jsme s příchodem PlayStation 5 přehodnotili naše podnikání tím, že jsme jej již nezakládali na prostém čísle prodaného softwaru, ale na širším čísle herního času stráveného uživateli v ekosystému PlayStation,“ uvedl Totoki. Do tohoto ekosystému se počítá také PC.
Díky této změně se už mělo podařit zvýšit zisky. Tento růst má v budoucnu pokračovat. Sony hodlá rozšířit počet majitelů PS5, přinášet zajímavé first-party hry a ty posléze nabízet hráčům na počítačích. Ty velké pecky ale teprve přijdou. Sony opět potvrdila, že tyto hry dorazí nejdříve v dubnu příštího roku. Už dříve představitelé firmy avizovali absenci pokračování známých sérii do 1. 4. 2025.
Z toho důvodu Totoki neočekává, že by se prodeje first-party her v tomto fiskálním roce zvýšily. K růstu dojde až ve fiskálních letech 2025 a 2026, kdy začnou vycházet očekávané tituly, které Totoki popisuje jako vylepšené a bohatší herní zážitky. Ty tedy máme čekat v období od 1. 4. 2025 do 31. 3. 2027. Náhradou letos bude multiplayerová střílečka Concord a minimálně remake Silent Hill 2.
Nová éra PlayStationu pod vedením dvou šéfů (Hideaki Nishino zodpovědný za platformou a Hermen Hulst za hry) má nastaven tříletý plán, ve kterém má docházet ke změnám. O nich se více dozvíme koncem května.
Jak víme z dřívějška, Sony chce pravidelně vydávat příběhové hry pro jednoho hráče a live-service tituly po vzoru Destiny 2 a Helldivers 2. Druhá jmenovaná hra dokázala za krátkou dobu prodat 12 milionů kusů na PS5 a PC.