Po oznámení dvou nových šéfů videoherní divize Sony se člen představenstva Hiroki Totoki postavil před akcionáře, aby jim přiblížil avizovanou změnu strategie. PlayStation se odklání od své dosavadní strategie a inspiruje se u konkurenčního Microsoftu.

Americká společnost se spuštěním předplatného Game Pass přestala počítat prodané kopie her. Místo nich se zaměřila na čas, který hráči tráví v ekosystému Xboxu. Stejnou strategii teď ohlašuje japonský konkurent.

Sony si dala za cíl zvýšit zisky divize PlayStationu tím, že se zaměří na množství času, který uživatele věnují hraní v ekosystému PS5.

„Až do PS5 byl náš obchodní model zaměřen na zvyšování počtu prodaného softwaru v poměru k hardwaru. Byla to zásadní strategie, kterou jsme se řídili až do příchodu PlayStationu 4, ale s příchodem PS4 nastala přechodná fáze, která nás vedla k tomu, že jsme s příchodem PlayStation 5 přehodnotili naše podnikání tím, že jsme jej již nezakládali na prostém čísle prodaného softwaru, ale na širším čísle herního času stráveného uživateli v ekosystému PlayStation,“ uvedl Totoki. Do tohoto ekosystému se počítá také PC.

Díky této změně se už mělo podařit zvýšit zisky. Tento růst má v budoucnu pokračovat. Sony hodlá rozšířit počet majitelů PS5, přinášet zajímavé first-party hry a ty posléze nabízet hráčům na počítačích. Ty velké pecky ale teprve přijdou. Sony opět potvrdila, že tyto hry dorazí nejdříve v dubnu příštího roku. Už dříve představitelé firmy avizovali absenci pokračování známých sérii do 1. 4. 2025.

Z toho důvodu Totoki neočekává, že by se prodeje first-party her v tomto fiskálním roce zvýšily. K růstu dojde až ve fiskálních letech 2025 a 2026, kdy začnou vycházet očekávané tituly, které Totoki popisuje jako vylepšené a bohatší herní zážitky. Ty tedy máme čekat v období od 1. 4. 2025 do 31. 3. 2027. Náhradou letos bude multiplayerová střílečka Concord a minimálně remake Silent Hill 2.

Nová éra PlayStationu pod vedením dvou šéfů (Hideaki Nishino zodpovědný za platformou a Hermen Hulst za hry) má nastaven tříletý plán, ve kterém má docházet ke změnám. O nich se více dozvíme koncem května.

Jak víme z dřívějška, Sony chce pravidelně vydávat příběhové hry pro jednoho hráče a live-service tituly po vzoru Destiny 2 a Helldivers 2. Druhá jmenovaná hra dokázala za krátkou dobu prodat 12 milionů kusů na PS5 a PC.