Po odchodu Jima Ryana do důchodu nastává nová éra PlayStationu pod vedením hned dvou šéfů. Jeden bude dohlížet na hardware a služby, zatímco druhý dostal na starost first-party hry, které vznikají v PlayStation Studios.

Prvním šéfem se od 1. června stane Hideaki Nishino, současný viceprezident Platform Experience Group, kde vede tým zodpovědný za vývoj zážitků, technologií a služeb PlayStationu. Mimo jiné se podílel na posouvání hranic PlayStationu 5, vzniku PlayStation VR2 a propojení hráčů prostřednictvím PlayStation Network. Teď bude generálním ředitelem nového oddělení Platform Business Group, kde bude mít na starost technologie, produkty, služby a zážitky na platformě. Bude také dohlížet na vztahy s vydavateli a vývojáři třetích stran a na obchodní operace, včetně prodeje a marketingu hardwaru, služeb a periferií.

Druhým šéfem se stane Hermen Hulst. Ten bude nadále řídit SIE Studios, což nově zahrnuje nejen PlayStation Studios, ale také Bungie a PlayStation Productions. Bude zodpovědný za vývoj, vydávání a obchodní operace obsahu první strany SIE a také za možnosti rozšíření značek prostřednictvím PlayStation Productions. To tedy znamená filmy/seriály.

„Budeme pokračovat v propojování hráčů a vývojářů prostřednictvím prvotřídních produktů, služeb a technologií. Stále se snažíme rozšiřovat naši komunitu prostřednictvím inovací v každé oblasti Sony Interactive Entertainment. Je mi ctí, že mi byla svěřena tak důležitá role po boku Hermena. Díky užší spolupráci budeme moci vytvářet úžasné zážitky pro stále více diváků nyní i v budoucnu,“ řekl Hideaki Nishino.

„Těším se na vedení skupiny studií, na pokračování našeho úspěchu s PlayStation 5 a zároveň na přípravu budoucnosti. Videoherní průmysl je jedním z největších zábavních odvětví na světě a byl vybudován na spojení obsahu a technologie a já se těším, že budeme i nadále posouvat hranice her a zábavy,“ řekl Hermen Hulst.

Hideaki Nishino i Hermen Hulst budou podřízeni Hiroki Totokimu, který je prezidentem, provozním a finančním ředitelem Sony Group Corporation. Na krátkou dobu usedl do křesla generálního ředitele SIE a nově bude ještě předsedou představenstva SIE.

Více informací o dlouhodobé vizi Sony Group se dozvíme ještě tento měsíci. SIE má v této vizi hrát zásadní roli. Rok 2024 má být pro skupiny Sony Group začátek období střednědobého plánu, v němž nastavím směr udržitelného růstu.

„Budoucnost SIE je neuvěřitelně zářivá, a to díky vám všem. Od října 2023, kdy jsem se stal předsedou, mě inspiruje vaše nadšení, inovativní přístupy a týmová práce. Tyto hodnoty nám budou dobře sloužit, až se pustíme do vzrušující budoucnosti SIE,“ dodal v e-mailu zaměstnancům Hiroki Totoki.

Podle informací Davida Jaffeho (bývalý tvůrce God of War) jsou zaměstnanci PlayStation Studios nespokojeni. Nelíbí se jim vyhazov Connie Booth. Ta byla nedálnou součástí úspěchu PlayStation her. Zkušená producentka a šéfka interní produkce PlayStationu pracovala pro japonskou společnost více než 26 let a podílela se na největších hitech, včetně Spyro the Dragon, Syphon Filter, Ratchet & Clank, SOCOM, Uncharted, Jak and Daxter, inFamous, Resistance, Sly Cooper, The Last of Us, Spider-Man, Death Stranding nebo Ghost of Tsushima. Nově Booth pracuje pro Electronic Arts, kde má na starost žánr akčních RPG.

Vývojáři PlayStationu mají být rovněž naštváni kvůli přechodu na live service hry. Otázkou je, zda nebude pokračovat propouštění a zavírání studií. Podle jednoho ze zdrojů byl Hermen Hults pro odstřižení všech japonských studií.