Magazín · Novinky · v pondělí 21. 12. 2020 11:30
PlayStation exkluzivity generují stovky milionů dolarů
Mega franšízy Sony patří k žánru, u kterého se před lety předpovídal konec. Jde o příběhové tituly pro jednoho hráče, které měly být nahrazeny kooperativními a multiplayerovými hrami. Japonská společnost ale dokázala, že hráči touží po singleplayeru. Důkazem jsou informace o vygenerovaných tržbách.
Na začátku PS4 generace to nebylo úplně veselé. The Order 1886 a Killzone: Shadow Fall byly šity rychlou jehlou, ale hlavní studia Sony dokázala postupně vytvořit hity. Ať už se bavíme o výrazně změněném God of War z roku 2018, které za pouhé tři dny prodalo více než tři miliony kusů a stalo se nejrychleji prodávanou hrou od Sony Worldwide Studios. Tento rekord o několik měsíců později překonal Marvel’s Spider-Man.
Pokud jde o peníze, tak TJ Consunji, manažer marketingu pro PlayStation, na Linkedin odhaluje, že do roku 2019 vygenerovalo God of War více než 500 milionů dolarů. V prvním roce hra prodala více než 10 milionů kopií a digitální prodeje tvořily 40 procent.
Stejná osoba uvedla také tržby pro Horizon Zero Dawn. Nová značka nizozemského studia Guerrilla Games hráče zaujala. Akční dobrodružné RPG s neohroženou Aloy, jež se postavila robotickým dinosaurům, prodalo přes 8 milionů kusů (35 procent tvoří digitál) a na tržbách vygenerovalo více než 400 milionů dolarů.
Naughty Dog se řadí mezi jedno z nejúspěšnějších studií v divizi Sony. Jejich dvě franšízy, The Last of Us a Uncharted 4, vydělaly více než miliardu dolarů na tržbách. Totéž lze napsat o Ghost of Tsushima. Samurajská akční adventura také patří mezi nejrychleji prodávané nové značky generace PlayStationu 4.
Otázkou zůstává série Killzone. Nový díl nebyl oznámen, ale jeho vývoji nasvědčují inzeráty Guerrilla Games z minulého roku, které zmiňovaly zkušenosti s online hrami. Nicméně, Killzone 3 překonalo prognózy vydavatele o 20 procent za pouhých pět týdnů a Killzone 2 se dařilo o 20 procent lépe, než Sony očekávala.