Včera se internetem šířily pochybnosti o tom, že PlayStation 5 Pro vyjde v letošním roce. Sony výkonnější model své současné konzole dosud neoznámila. Domněnky podpořil komentář známého insidera Toma Hendersona a skutečnost, že Grand Theft Auto VI bylo ze začátku roku 2025 odloženo na podzim. Navíc japonská společnost minimálně do 31. 3. 2025 neuvede na trh žádné pokračování svých hlavních sérií.

Poté se na celou záležitost Henderson podíval více. Dříve tvrdil, že Sony plánuje PS5 Pro na druhou polovinu letošního roku. Na tom se pravděpodobně nic nezměnilo. Opírá se o požadavek Sony. Podle něj musejí všechny hry vydané pro PS5 po 15. 9. 2024 podporovat také PS5 Pro.

„Několik zdrojů je skeptických ohledně vydání konzole později v tomto roce, a to především kvůli omezenému počtu first-party her, které budou využívat její funkce. Z hlediska dokumentace (90-95 % mých zpráv obsahuje zdroje z dokumentace) však nic nenasvědčuje tomu, že by PS5 Pro byla odložena nebo zrušena,“ uvedl Henderson ve svém článku na Insider-Gaming.

To ale neznamená, že PlayStation 5 Pro vyjde 15. 9. Konzole se obvykle začínají prodávat v listopadu. Tento měsíc si Sony vybrala pro PS4, PS4 Pro i PS5.

Připomínáme, že dle neoficiálních informací mohou být nálepkou PS5 Pro Enhanced označeny tituly, které splní jedno z následujících vylepšení:

  • Vyšší cílové rozlišení ve hrách, které na standardní konzoli běží v pevném rozlišení.
  • Zvýšené cílové rozlišení ve hrách, které na standardní konzoli běží v proměnlivém rozlišení.
  • Zvýšená cílová snímková frekvence ve hrách, které na standardní konzoli využívají pevnou snímkovou frekvenci.

Sony má u PS5 Pro stavět zejména na lepším zážitku. Důraz je kladen především na vylepšené možnosti v oblasti ray tracingu a využití PlayStation Spectral Super Resolution (také DLSS pro konzole) pro dosažení vyššího rozlišení nebo snímkové frekvence pomocí umělé inteligence. Upgrade má být pro vývojáře snadný, podobně jako u PS4 Pro. Sony po vývojářích bude vyžadovat speciální grafický režim využívající škálování rozlišení na 4K pomocí technologie PlayStation Spectral Super Resolution (zkráceně PSSR). Dále musí dosahovat konzistentní frekvence 60 snímků za sekundu a mít přidané nebo vylepšené ray tracing efekty.