Tak takhle si to jistě nepředstavovali. Zátěžové testy na počítačích a konzolích Xbox měly odhalit všechny slabiny Payday 3, ale spíše je zakryly. Výsledkem jsou velké problémy. V den vydání si hráči hlasitě stěžovali na problémy s výkonem serverů a matchmakingem. Do toho hru sužují různé chyby bránící v dobrý zážitek z kooperativní loupežné akce.

Aby byl výčet kompletní, je vhodné připomenout přešlap u PlayStation 5 verze. Ta vyšla v nehratelném stavu. Studiu Starbreeze se podařilo vydat špatnou verzi. Prý šlo o problém, jenž nemohli ovlivnit. Naštěstí tohle bylo rychle opraveno.

Od vydání byly servery posíleny a situace se o něco zlepšila, ale ideální nadále není. I o víkendu byl problém se připojit na servery, čekací doby byly dlouhé a spojení vypadávalo. Vývojáři se nyní soustředí na stabilizaci serverů a první patch odložili. V plánu je na 5. 10. Mezitím se generální ředitel Starbreeze Tobias Sjögren omlouvá na sociální síti X.

„Je nám velmi líto, že infrastruktura nevydržela. Není možné se připravit na každý scénář, ale zjevně jsme měli udělat víc. Neúnavně pracujeme na obnovení všech služeb pro naše hráče,“ napsal Sjögren.

Také ukázal prstem na nejmenovanou matchmaking službu třetí strany. Důvodem problémů měla být nepředvídatelná chyba, kvůli které nebyly servery schopny zvládnout masivní příliv hráčů. Postupně byla ve všech regionech nasazována nová verze softwaru matchmakingového serveru, což vedlo ke zlepšení výkonu. Ovšem aktualizace softwaru provedená partnerem během pozdní neděle měla opět vnést do matchmakingové infrastruktury nestabilitu.

Výsledkem tohoto všeho jsou spíše záporné recenze od hráčů na Steamu. V době psaní článku pouze 33 % z 23 434 uživatelů ohodnotilo hru kladně. Hráči si stěžují na to, že nemohou hrát, nejde jim připojit se k serverům. Spousta z nich navrhuje offline režim, aby mohli hrát alespoň proti botům. Podle Sjögrena hledá tým způsob, jak přidat nějaký druh offline režimu.

Payday 3 vyšlo 21. 9. 2023 na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Loupežná akce je dostupná také v Game Passu. Hra dosáhla vrcholu 1,3 milionu unikátních hráčů. Je to součet všech platforem. V jeden okamžik mělo být online 218 250 hráčů.