
Magazín · Novinky · ve čtvrtek 10. 7. 2025 19:30
Pašeráci, boje o pevnost a další novinky v Sea of Thieves. Komunitní direct odhalil budoucnost
Dnes proběhl první komunitní direct, kde se tvůrci rozpovídali nejen o minulosti, ale hlavně o budoucnosti hry Sea of Thieves. Čekají nás úpravy stávajících mechanik, ale i několik novinek.
V přibližně padesáti minutách jsme se dozvěděli, kam chtějí tvůrci Sea of Thieves směřovat. Odhalili novinky, které nás čekají v 17 a 18. sezóně, pohled do budoucna a také jednu velmi žádanou novinku, po které hráči volají už roky. Vezmeme to ale pěkně od podlahy.
Zdroj: MicrosoftSea of Thieves od Xboxu je nejstahovanější květnovou hrou z PlayStation Store
17. SÉZONA VE ZNAMENÍ PAŠERÁKŮ
Ve studiu Rare se rozhodli, že rozšíří stávající tým, který se stará o obsah o další členy, aby mohli efektivněji připravovat novinky, které budou mít od nadcházející 17. sezony novou strukturu vydávání. Ta bude rozdělena na 3 body během 3 měsíců, tedy jeden aspekt na každý měsíc, a to konkrétně:
- 1 měsíc – vylepšování sandboxu a budování světa
- 2 měsíc – zaměření na live eventy
- 3 měsíc – opětovné oživení sandboxu, výzvy pro hráče
Oblíbené komunitní víkendy budou tak nově v prvním měsíci sezóny a Gold & Rush víkend, který dovoluje hráči vydělávat mnohem více zlata, v posledním měsíci.
Nyní se dostáváme, co 17. sezóna přinese nového. Kdo sledoval Xbox Games Showcase, tak ví, že se bude točit okolo Ligy pašeráků, což je nová frakce v Sea of Thieves. V prvním měsíci bude hráčům liga představena včetně nových funkcí, pašeráckých úkrytů, pokladů a také nový typ úkolů v tzv Voyages.
Druhý měsíc pak přinese nový live event – loupeže, o kterých se tvůrci ještě rozmluví před začátkem sezóny. Třetí měsíc pak upraví tzv. Skeleton Forts, což jsou pevnosti kostlivců, kde hráči bojují o poklady. Tento velmi oblíbený event je ve hře řadu let a zůstal téměř nezměněn. Nově tak kromě dobývání těchto pevností budete muset čelit i nájezdům duchařské flotily a ubránit tak poklad, který chcete kostlivcům ukrást. Samozřejmostí jsou pak také sezónní výzvy, perky pro Game Pass Ultimate předplatitele či Twitch Drops.
17. sezóna s pašeráckým tématem začíná již v srpnu. Do té doby můžete stále užívat obsah aktuální 16. sezóny.
18. SEZÓNA BUDE OHNIVÁ
O 18. sezóně jsme se toho moc nedozvěděli, protože je plánovaná až na podzim, ale náznaku jsme se dočkali. Tvůrci se v ní zaměří na sopečně proslulou oblast Devil’s Roar, kde můžete získat truhly a poklady za mnohem více peněz, jelikož tato oblast není bez rizika. Každým okamžikem může vybuchnout sopka umístěná na zdejších ostrovech a poslat vás i vaši loď do hlubin oceánu.
Sezóna má hráče povzbudit v tzv. Emissary úkolech. Pro každou frakci můžete totiž vztyčit Emissary vlajku, která zvyšuje odměny vaší kořisti. V této sezóně tak autoři zatím nespecifickým způsobem chtějí tuto možnost více povzbudit.
V celém regionu Devil’s Roar mají být také rozšířené aktivity, nový live event, rozšíření Ligy pašeráků a další věci, které se teprve dozvíme.
Datum 18. sezóny nemáme, ale startovat by měla někdy na podzim.
MOŽNOST CUSTOM SERVERŮ
Konečně je to tu! Funkce, po které hráči volají již řadu let. Možnosti vlastních serverů, kde si přizpůsobíte podmínky a hraní obrazu svému. Vývojáři v minulém roce vyvinuli celou řadu nástrojů a funkcí, které chtějí uvolnit komunitě, která tak bude mít daleko větší kontrolu a uzpůsobit tak hraní a pravidla na serveru, jak hráči chtějí.
Servery by měly být k dispozici začátkem roku 2026 a budou v rámci předplatného za zatím neupřesněnou cenu. Hráči tak dostanou možnosti vyvolávat nepřátele či poklady, vypínat AI protivníky a celkově si upravit herní mapu pro více druhu zábavy, kterou si navrhnou.
Odstranit mohou i limity posádky, což znamená, že na loď určenou pro 2 hráče klidně mohou obsadit posádkou o 16 lidech. Mohou také upravit odměny v tzv. Safer Seas, což je server určený pro PvE, tedy bez živých hráčů, který je v Sea of Thieves k dispozici již řadu měsíců. V něm je totiž odměna mnohem menší. Custom servery vám ale dají možnost získávat na těchto serverech stejné odměny jako na hlavním High Seas.
Více se dozvíme před samostatným spuštěním. Je to určitě skvělá zpráva a bude sranda sledovat různá videa či streamery, co vše na vlastních serverech vymyslí. Důležitá informace ale je, že tyto servery budou odděleny od hlavní hry a nebudou tak součástí klasického pravidelného obohacování Sea of Thieves. Ty budou vylepšovány nově vzniklým týmem, aby nepoškodili hráče, které tyto servery zajímat nebudou a budou si chtít užívat pirátské dobrodružství tak jako dosud.
Zdroj: MicrosoftMicrosoft chce více originálních značek. Jako šéfa Xbox Game Studios jmenoval vedoucího tvůrců Sea of Thieves
POHLED DO BUDOUCNA
Na závěr tu máme ještě pár informací, co Sea of Thieves nabídne příští rok. Konkrétní detaily sice nemáme, ale co víme, tak se tvůrci budou chtít zaměřit na vyprávění příběhů, tzv. Tall Tales, které v poslední době zanedbávali. Přes Tall Tales chtějí rozšířit příběh tohoto zajímavého světa. V Tall Tales můžeme nalézt třeba příběhy s licencí Pirátů z Karibiku, což velmi doporučuji projít. Jedná se o opravdu povedený obsah.
Další úpravy pak čekají Pirates Legends, tedy pirátské legendy, což jsou hráči, kteří mají přístup prakticky k těm nejlepším úkolům, protože získali u několika frakcí požadovaný level pro vstup mezi pirátské legendy a odemknout tak frakci Athena’s Fortune a její úkoly.
Změna také nastane v opravách lodí a aktualizace světa obecně. Více se dozvíme příští rok. Jak je vidět, tvůrci to se Sea of Thieves myslí vážně a je vidět, že je to pro ně stále důležitá hra. Osobně se moc těším na novinky, které nás čekají. Co vy?
Detail k označené hře
