Tento rok byl pro mobilní hry hotovým zlatým dolem. Podle dat, která poskytl server Sensor Tower Store Inteligence, je jasné, že miliardového výdělku skrze platformy App Store a Google Play nedosáhla jen jedna hra, ale rovnou osm titulů.

Za časové období od 1. 1. až 14. 12. 2021 dosáhly výdělku 2,8 miliard dolarů rovnou dvě hry. První z nich je PUBG Mobile, kterou v Číně najdeme jako upravenou verzi s názvem Game For Peace a v Indii pod názvem Battlegrounds Mobile. Druhou hrou je Honor of Kings.

Na třetím místě najdeme Genshin Impact, který doteď získal 1,8 miliard dolarů. Ačkoliv se titul na světlo světa dostal v polovině minulého roku, získal rychle na slávě a vydavatel miHoYo pravidelně poskytuje podporu a nové aktualizace, které do hry přináší ostrovy, postavy a funkce. Ty úspěšně lákají stále nové hráče. O aktualizace a nový obsah je velký zájem, důkazem toho je pětinásobný výdělek oproti příjmům z týdne před aktualizací. Doteď hra vydělala 2,4 miliardu dolarů.

Čtvrtou hrou, která má na svém kontě 1,3 miliard dolarů, je Roblox, jehož příjem se oproti minulému roku zvýšil o 20 %. Coin Master skončil na pátém místě, byť je výdělek opět 1,3 miliardy dolarů, jeho nárůst je „jen“ 13,8 %.

Šesté místo obsadil Pokémon GO od Niantic, pro který byl tento rok zatím nejlepší a zisk činil 1,2 miliard dolarů. Toho samého výsledku dosáhla i velmi oblíbená hra Candy Crush Saga. Posledním a tedy osmým miliardářem se stává Garena Free Fire s celkovým získaným obnosem 1,1 miliard dolarů.

Za zmínku stojí hra Uma Musume Pretty Derby od Cygames, která sice vyšla v únoru tohoto roku a pouze v Japonsku, ale celkový zisk činil 965 milionů dolarů. Možná se není ani čemu divit, když se vezme v potaz, že ve hře máte za úkol vytrénovat klisnoholky, starat se o ně, vybrat obleček a připravit je na dostihové závody.

Ačkoliv všem potížím, které do cesty mobilnímu trhu postavily změny IDFA od společnosti Apple, se mobilním hrám dařilo a navazují tak úspěšností na předchozí rok. Společnost Sensor Tower předpovídá, že celkový výdělek do konce roku bude činit 89,6 miliard dolarů a celkový meziroční nárůst tak dosáhne 12,6 %. Podíl na tomto úspěchu mají jak staré, tak i nové tituly a je vidět rozmanitost herního trhu, který je ochoten utratit nemalé částky na mikrotransakcích. Jaká je momentálně vaše nejoblíbenější hra a využíváte možnosti nákupů?