Magazín · Novinky · v neděli 26. 12. 2021 12:00
Osm mobilních her překonalo hranici výdělku jedné miliardy dolarů
Tento rok byl pro mobilní hry hotovým zlatým dolem. Podle dat, která poskytl server Sensor Tower Store Inteligence, je jasné, že miliardového výdělku skrze platformy App Store a Google Play nedosáhla jen jedna hra, ale rovnou osm titulů.
Zdroj: miHoYoGenshin Impact přidává nový region, postavy a upravuje několik systémů
Za časové období od 1. 1. až 14. 12. 2021 dosáhly výdělku 2,8 miliard dolarů rovnou dvě hry. První z nich je PUBG Mobile, kterou v Číně najdeme jako upravenou verzi s názvem Game For Peace a v Indii pod názvem Battlegrounds Mobile. Druhou hrou je Honor of Kings.
Na třetím místě najdeme Genshin Impact, který doteď získal 1,8 miliard dolarů. Ačkoliv se titul na světlo světa dostal v polovině minulého roku, získal rychle na slávě a vydavatel miHoYo pravidelně poskytuje podporu a nové aktualizace, které do hry přináší ostrovy, postavy a funkce. Ty úspěšně lákají stále nové hráče. O aktualizace a nový obsah je velký zájem, důkazem toho je pětinásobný výdělek oproti příjmům z týdne před aktualizací. Doteď hra vydělala 2,4 miliardu dolarů.
Čtvrtou hrou, která má na svém kontě 1,3 miliard dolarů, je Roblox, jehož příjem se oproti minulému roku zvýšil o 20 %. Coin Master skončil na pátém místě, byť je výdělek opět 1,3 miliardy dolarů, jeho nárůst je „jen“ 13,8 %.
Šesté místo obsadil Pokémon GO od Niantic, pro který byl tento rok zatím nejlepší a zisk činil 1,2 miliard dolarů. Toho samého výsledku dosáhla i velmi oblíbená hra Candy Crush Saga. Posledním a tedy osmým miliardářem se stává Garena Free Fire s celkovým získaným obnosem 1,1 miliard dolarů.
Za zmínku stojí hra Uma Musume Pretty Derby od Cygames, která sice vyšla v únoru tohoto roku a pouze v Japonsku, ale celkový zisk činil 965 milionů dolarů. Možná se není ani čemu divit, když se vezme v potaz, že ve hře máte za úkol vytrénovat klisnoholky, starat se o ně, vybrat obleček a připravit je na dostihové závody.
Ačkoliv všem potížím, které do cesty mobilnímu trhu postavily změny IDFA od společnosti Apple, se mobilním hrám dařilo a navazují tak úspěšností na předchozí rok. Společnost Sensor Tower předpovídá, že celkový výdělek do konce roku bude činit 89,6 miliard dolarů a celkový meziroční nárůst tak dosáhne 12,6 %. Podíl na tomto úspěchu mají jak staré, tak i nové tituly a je vidět rozmanitost herního trhu, který je ochoten utratit nemalé částky na mikrotransakcích. Jaká je momentálně vaše nejoblíbenější hra a využíváte možnosti nákupů?