Zdroj: Leenzee
Magazín · Novinky · v pátek 25. 7. 2025 09:52
Obstál Unreal Engine 5? Srovnání soulslike hry Wuchang: Fallen Feathers na konzolích
Tento týden se do prodeje dostala další čínská soulslike hra. Wuchang: Fallen Feathers vyšel na PC i konzolích PlayStation 5 a Xbox Series X/S. A právě na ty se dnes podíváme pod velkým technickým mikroskopem.
Kanál ElAnalistaDeBits přinesl jako první srovnávací video, kde můžeme vidět rozlišení, počet snímků a také jak se od sebe jednotlivé verze liší. Hra běží na Unreal Enginu 5, který je zejména na konzolích stále pro mnohé oříšek, co se týče optimalizace. No a tato hra není výjimkou. Pojďme ale popořadě. Nejdříve technické detaily jednotlivých verzí, které nabízejí rovnou 3 režimy zobrazení.
Xbox Series S
- Quality Mode: Upscale 900p/~45p ze základního rozlišení 300p
- Balanced Mode: Upscale 900p/~45p ze základního rozlišení 360p
- Performance Mode: Upscaled 1260p/~95fps z dynamického rozlišení 504p~360p
Xbox Series X
- Quality Mode: Upscalované dynamické rozlišení 1800p/~60fps (základní rozlišení 900p)
- Balanced Mode: Upscalované dynamické rozlišení 1800p/~90fps (základní rozlišení 900p~720p)
- Performance Mode: Upscalované dynamické rozlišení 1800p/~95fps (základní rozlišení 720p~600p)
PS5
- Quality Mode: Upscalované dynamické rozlišení 1800p/~60fps (základní rozlišení 900p)
- Balanced Mode: Upscalované dynamické rozlišení 1800p/~90fps (základní rozlišení 900p~720p)
- Performance Mode: Upscalované dynamické rozlišení 1800p/~95fps (základní rozlišení 720p~600p)
PS5 Pro
- Quality Mode: Upscalované dynamické rozlišení 1800p/~80fps (základní rozlišení 900p)
- Balanced Mode: Upscalované dynamické rozlišení 1800p/~90fps (základní rozlišení 900p~720p)
- Performance Mode: Upscalované dynamické rozlišení 1800p/~95fps (základní rozlišení 1062p~600p)
Jak vidíte, hra kromě Series S nabízí ve všech režimech upscalované rozlišení 1800p, do kterého je ale převedeno z hodně nízkého rozlišení. Po většinu času je to 900p, ale rozlišení může klesnout až na 600p při režimu výkonu. Series S navíc spadne až někam k 300p, což tu ještě nebylo a jedná se pravděpodobně o nejhorší výsledek na této konzoli.
Můžeme za to vděčit právě Unreal Enginu 5 a nejspíše méně zdařilé optimalizaci, protože tato konzole rozhodně podává lepší výsledky. Ani PS5 Pro nenabízí kromě lehce vyšších fps žádné extra rozdíly navíc. Stejné rozlišení, stejné textury. Tady výkon konzole opravdu nebyl využit. Rozdíly mezi PS5 a Xbox Series X/S jsou také minimální a liší se spíše barevným podáním, jelikož Xbox nabízí podporu Dolby Vision. PS5 verze má pak chybějící efekty vody u vodopádu.
Co se týče snímků za sekundu, tak ani jeden režim nenabízí 30 fps. Series S nabízí v režimu kvality a Balanced 45 fps, ale režim výkonu nabídne skokově až 95 fps. Xbox Series X a PS5 nabídne od 60 fps až po 95 fps. PS5 Pro pak nabízí v režimu kvality 80 fps a ostatní jsou stejné jako základní konzole. Tady musím pochválit, že i v režimu kvality nabízejí vývojáři 60 fps ne klasických 30, jelikož 60 fps je pro tento typ her minimální snesitelná hranice.
Problém ale nastane, pokud ve hře odemknete fps. To způsobuje opravdu nepříjemné trhání obrazu (tearing) a nepomůže zde ani VRR, kde je výsledek sice lepší, ale pořád ne natolik, aby to při hraní nerušilo. Tohle autoři nezvládli, ale vědí o tom a pracují na nápravě.
Když to tak nějak sečtu, tak na hru se příjemně kouká, ale celkový výsledek je takový rozpačitý. Na jednu stranu chválím za vyšší fps i v režimu kvality, ale na druhou stranu, některé textury jsou v opravdu nízkým rozlišení a největší problém je zde rozlišení, což je prostě daň za Unreal Engine 5 a asi i méně zkušeností; pro vývojáře je to první velká hra. Našel bych tituly, které běží ve vyšším rozlišení, se stabilními snímky a celkově hezčí podívanou.
Dokud nevyjde Unreal Engine 5.6, tak si myslím, že minimálně na konzolích to o moc lepší nebude, minimálně do vydání Gears of War: E-Day, jelikož The Coalition vždy uměli Unreal Engine opravdu dobře využít. Zmínit můžu i Hellblade 2 od Ninja Theory, který vypadá a běží ukázkově a stále se jedná o jednu z nejhezčích her na tomto enginu.
Co se týče PC verze, ta určitě nabídne na silnějších strojích lepší výsledek. Na Steamu si ale uživatelé stěžují na katastrofální optimalizaci, takže zřejmě i tam nebude výsledek nějak extra bůhvíjaký a také bude záležet na sestavě.
Wuchang: Fallen Feathers je k dispozici pro PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S za cenu 49,99 euro, potažmo 1189 Kč. Je také součástí předplatného Game Pass Ultimate a PC Game Pass.
Zdroj: LeenzeeJe Wuchang: Fallen Feathers jedna z nejlepších souls-like her, nebo jen kopie?
Detail k označené hře
