Zahraniční novináři měli možnost zahrát si zhruba na pět hodin vybrané úseky z očekávaného Final Fantasy XVI a přinášejí své obsáhlé dojmy, které mohou fanoušky série malinko vylekat. Ale nebojte, nadále jde o propracovanou a zajímavou hru. Jen se v soubojích více odlišuje a připomíná spíše Devil May Cry. O to se postaral Ryotu Suzuki, veterán Capcomu, jenž přešel do Square Enix a dostal na starost právě souboje.

Pokud se vám líbí styl posledních dvou dílů God of War od Sony, tak i tohle ve Final Fantasy 16 najdete. Nejlepší představu si ale uděláte, když se podíváte na gameplay záběry. A pokud by vám to nestačilo, tak před vydáním plné verze dorazí demoverze. Mělo by se tak stát přibližně dva týdny před termínem. Další podrobnosti zatím nejsou k dispozici.

Co se příběhu týče, tak ten bude na zhruba 35 hodin. Pokud ale budete chtít splnit úplně vše, budete potřebovat dvojnásobek času, tedy nějakých 70 hodin až 80 hodin. Filmečky budou mít cca 11 hodin.

Tady bychom ještě neměli zapomenout na New Game Plus a vyšší obtížnost. Vývojáři se rozhodli pro tento poměr, aby vytvořili hru, kterou budou chtít hráči dohrát. Zároveň ale chtějí nabídnout více zábavy pro ty, kteří chtějí ve světě Final Fantasy 16 strávit mnohem více času a splnit každý vedlejší úkol.

Final Fantasy 16 vyjde 22. 6. 2023 na PlayStation 5. Na starou PS4 už hra nedorazí, protože v týmu hodlají využít možnosti nové generace. Ti, kteří čekají na PC verzi, tak si počkají. Nadále nebyla potvrzena. Nicméně, Yoshida prohlásil, že by ji rád vytvořil. Teď se ale zaměřuje s vývojáři na PS5. Jinými slovy, později se Final Fantasy 16 s největší pravděpodobností na počítačích objeví, nebude to ale hned.

„Ve hře Final Fantasy XVI se ikonické povolávané bytosti mění na Eikony. Tyhle smrtící bytosti sídlí v Dominantech, mužích a ženách, kteří po narození zdědí jejich obrovskou moc – ať už se jim to líbí, nebo ne,“ dočteme se v popisku hry.

„Eikoni jsou nejmocnějšími bytostmi ve světě Valisthea, zemi, kde díky síle Mateřských krystalů vzniklo šest mocných říší. Aether, který tyto vysoké krystalové hory poskytují, živí kouzla, díky nimž tyto národy po mnoho let vzkvétaly, ale nyní hrozí, že jejich nelehké spojenectví naruší záhadná nákaza. Pusťte se v tomto výpravném akčním RPG od týmu veteránů Final Fantasy do hry za Cliva Rosfielda, První štít Rosarie a ochránce svého mladšího bratra Joshuy, Dominanta Eikona Fénixe.“

Producent Naoki Yoshida v rozhovoru pro Skill-Up si postěžoval na termín JRPG. Podle jeho slov se ne všem japonským vývojářům tato definice líbí a Final Fantasy XVI je prostě RPG. Termín JRPG používá západní tisk, nikoliv japonští hráči nebo média.

Podle Yoshidy se termín JRPG začal používat jako definice, která je měla oddělit od západních RPG a označovat hry ve stylu Final Fantasy 7 s určitým grafickým stylem a délkou. Pro mnoho vývojářů, kteří chtějí prostě vytvořit RPG, je to však urážlivé a cítí se diskriminováni.