
Magazín · Novinky · v úterý 22. 7. 2025 12:00
Moon Studios naznačuje pozdější vydání Xbox verze No Rest for the Wicked. Zaměřují se na PS5
Rakouské nezávislé Moon Studios, které stojí za výbornou plošinovkou Ori and the Blind Forest a jejím pokračování Ori and the Will of the Wisps ,vydalo v předběžném přístupu na jaře loňského roku novou ARPG hru No Rest for the Wicked. Tu neustále vylepšují a obohacují o nový obsah, aby jednoho dne mohla vyjít v plné verzi.
Konzolové verze jsou stále ve vývoji a ohledně jejich stavu se nyní rozpovídal šéf studia, Thomas Mahler. Ten tvrdí, že aktuálně mu největší smysl dává uvést hru výhradně na PS5 kvůli větší uživatelské základně. Xbox verze je stále v plánu, ale naznačil, že by nemusela vyjít hned.
„Mimochodem, vzhledem k současným tržním podmínkám bychom mohli prozatím vydat pouze na PS5 a potenciálně Switch 2 - budeme muset věci probrat s Microsoftu, abychom zjistili, co má smysl pro Xbox,“ mluví Mahler.
Uživatelé Xboxu jsou samozřejmě naštvaní a myslí si, že chtějí vynechat Xbox úplně. Na tyto reakce musel Thomas Mahler reagovat.
„Není nic, co bych teď mohl oficiálně potvrdit. Chceme být na všech konzolích, ale koukáme se na čísla a PS5 mi teď dává největší smysl. Nakonec budeme na všech platformách, ale nemusí to být ve stejný čas,“ odpovídá Mahler.
„Konzolové porty stojí hodně úsilí a peněz a jak jsem řekl, chceme být na všech platformách, ale to zabere nějaký čas. Moon je o kvalitě a než něco uděláme, promyslíme, jestli to má smysl,“ odpovídá Mahler dalšímu uživateli.
Zdroj: Moon StudiosObří aktualizace obohatí No Rest for the Wicked o nové lokace, nepřátele i loot
Vynechání jedné verze dává smysl pro studia, která nemají tolik zdrojů a času a zaměří se čistě na platformu, která jim smysl dává. Thomas Mahler bojuje za nezávislost a nikdy nechtěl, aby jeho studio vlastnila nějaká společnost. To je taky důvod, proč Microsoft firmu nikdy nekoupil, i když se to nabízelo. Otázka je tedy, pokud Xbox verze nevyjde souběžně s PS5 verzí, jak dlouho budeme čekat.
Na jednu stranu je to pro menší studio logický krok, že chtějí soustředit zdroje tam, kde cítí, že to má smysl a s odstupem času uvolnit hru na další platformu. Na druhou stranu má sice Xbox menší počet lidí, ale čísla některých her ukazují, že i na Xboxu dokáže hra oslovit miliony hráčů. Série Ori od stejného studia prodala po celém světě více jak 15 milionů kopií, a to vyšla jen na PC a Xboxu a později se dostala i na Nintendo Switch a nepočítají se do toho hráči, kteří hru hráli skrze Game Pass.
Pokud na to nemají peníze, tak nezbývá než doufat, aby se hře na PS5 dařilo a mohla vyjít na Xbox a případně Switch 2 co nejdříve. Minulost nám kolikrát ukázala, že přílišné čekání může znamenat menší prodeje. Thomas Mahler byl navíc i kritizován za nabádání lidí k pozitivním recenzím své hry.
Konzolová verze No Rest for the Wicked nemá datum vydání. Na PC si ji můžete zahrát v předběžném přístupu za 39,99 euro. Letos obdržela obří aktualizaci, která přidala novou lokaci, nepřátele a další novinky.
Detail k označené hře
