Zdroj: Moon Studios
Magazín · Novinky · v pondělí 12. 5. 2025 08:54
Moon Studios v problémech? Šéf studia se vyjádřil k situaci ohledně jejich nejnovějšího titulu
Moon Studios budete znát především díky nádherným dvěma dílům ze série Ori, kterou studio vydalo ve spolupráci s Microsoftem pro PC a Xbox One, později pak Xbox Series X i Nintendo Switch. Hra se dočkala nejen pozitivního ohlasu u kritiků, ale i hráčů, jelikož série má na kontě více jak 10 milionů prodaných kopií.
Thomas Mahler je ale zásadně proti exkluzivitám a má rád nezávislost. To byl také důvod, proč se nikdy nenechali koupit a proč také už s Microsoftem nespolupracuje. Místo toho jejich další hru vydali ve spolupráci s Private Division, aby mohla vyjít pro všechny platformy. No Rest for the Wicked, hra ze žánru ARPG říznutá soulslike prvky se momentálně nachází v předběžném přístupu na PC, kde i přes pozitivnější přijetí čelí tzv. review bombingu, což se nelíbí šéfovi studia.
„Lidi si myslí, že si dělám legraci, když žádám o pozitivní recenze, jelikož si každý myslí, že máme za sebou nějakého vydavatele. My jsme ale získali kompletní práva na značku a spravujeme si ji sami. Pokud se vám naše hra líbí, dejte jí pozitivní recenzi, jinak se klidně může stát, že za pár měsíců tu už nebudeme,“ napsal Mahler na sociální síti X.
Následně pokračoval a vyzval lidi, aby změnili své hodnocení za pozitivní, protože pokud se nezvednou prodeje, které kvůli záporným recenzím můžou být nižší, riskují existenci studia.
Problém ale bude někde jinde. Pokud se podíváte na recenze na Steamu, většina kritiky je totiž oprávněna, což je ale vzhledem k předběžnému přístupu zcela běžné, že některé věci dotaženy prostě nejsou. Mahler tak vlastně žádá lidi, aby i přes oprávněnou kritiku změnili svá hodnocení, aby hráči vnímali hru lépe a měla tak lepší prodeje, což asi není úplně dobrá vizitka. Skutečnosti nepomohlo ani to, že Mahler den na to napsal, že studio není v žádných problémech, ale pouze pokazuje na dopad negativních recenzí, které mohou ovlivnit prodeje hry a následně i osud firmy.
Co bude v budoucnu, je těžké říct. Vývojáři nedávno vydali obří aktualizaci a stále je v plánu konzolová verze, která by měla vyjít zároveň s plnou hrou. Byla by to určitě škoda, kdyby studio muselo zavřít. Můj názor je ten, že Thomas Mahler si tak na sebe trochu ušil bič, jelikož není úplně dobrá reklama vyzívat fanoušky k neoprávněným změnám hodnocení, když se ukazuje, že hra prostě bez chyby není.
Snad studio přežije, jelikož bych se rád dočkal i spekulovaného třetího dílu Oriho, tak snad se i někdy dočkáme všichni. Je vidět, že osamostatnit se není vždy jednoduché, ale i tak jim budu držet palce.
