Zdroj: Microsoft
Magazín · Novinky · v úterý 16. 12. 2025 14:38
Microsoft couvá od zdražení her. Xbox chce pružnější cenovou politiku
Plány na zdražení her jsou u Microsoftu definitivně u ledu. Šéf Xbox Game Studios Matt Booty se k tématu znovu vyjádřil a potvrdil, že firma se rozhodla dát přednost flexibilnějšímu přístupu místo jednotného cenového standardu.
Zatímco v Evropě už si hráči na startovní ceny kolem 80 eur u nové generace zvykli – a Nintendo u některých fyzických vydání zašlo dokonce až k 90 eurům – ve Spojených státech zůstává běžná laťka na úrovni 70 dolarů. Právě její překročení Microsoft původně zvažoval u vybraných titulů.
Prvním testem měl být The Outer Worlds 2, který měl jako jeden z prvních Xbox titulů vyjít za 80 dolarů. Firma ale po poměrně rychlé reakci komunity od záměru ustoupila a vrátila se ke klasické ceně 70 dolarů/euro.
Booty nyní pro magazín Variety vysvětluje, že rozhodnutí vychází hlavně ze snahy naslouchat hráčům a přizpůsobit se tomu, jak dnes ke hrám přistupují. Podle něj už nedává smysl soustředit se výhradně na cenovku při vydání, protože existuje řada dalších cest, jak si lidé hry užívají a také jak jsou monetizované.
„Reagovali jsme na zpětnou vazbu z posledního roku a myslím, že pro nás bude hlavním cílem... setkat se s lidmi tam, kde jsou. Věřím, že se bude méně pozornosti věnovat katalogové ceně hry, protože lidé začínají interagovat s hrami různými způsoby,“ vysvětlil Booty pro magazín The Verge. Naráží tím mimo jiné na služby typu Game Pass, dodatečný obsah, mikrotransakce nebo dlouhodobou podporu her.
Podle jeho slov pevný cenový standard do budoucna nejspíš neexistuje. Microsoft chce kombinovat různé modely monetizace, průběžně vyhodnocovat reakce komunity a zároveň udržet zdravý byznys. V tuto chvíli ale podle Bootyho žádné další změny cen her v plánu nejsou. Technologický gigant, který je největším videoherním vydavatelem, tak neplánuje v dohledné době plošně zdražit.


