Marketingový ředitel Xboxu pro Evropu, Blízký východ a Afriku Michael Flatt tvrdí, že musí opravdu tvrdě pracovat proti PlayStationu, který je podle něj obdařen marketingovými prostředky, které oni nemají.

V novém rozhovoru pro Marketing Weekly marketingový ředitel uvedl, že jeho společnost musí být velmi kompetitivní a dávat vše do toho, aby si zajistila marketingové investice, což je docela překvapivé, když si uvědomíme, že je vlastněna Microsoftem. Tím, který v minulém roce utratil 68,7 miliardy dolarů za akvizici Activisionu Blizzard. Možná právě tento typ výdajů se Microsoft rozhodl upřednostnit, poněvadž Flatt naznačuje, že jeho tým musí být dost neústupný, aby vybojoval prostředky, které by pravděpodobně šly jinam.

S odkazem právě na PlayStation si Flatt posteskl a přiznává, že je bohužel převyšují, pokud jde o marketing. Podotkl také, že Xbox si zkrátka nemůže užívat prostředků na marketing, k nimž má přístup konkurenční Sony. „Ale to je naprosto v pořádku. Přijímáme to, co bych nazval finančně odpovědnějším přístupem k investicím do médií,“ pokračoval Flatt.

Pěkným příkladem těžší situace Xboxu vzhledem k marketingu, může být vydání a reklamy na dlouho očekávanou akční adventuru Senua's Saga: Hellblade 2. Její fanoušci si na začátku roku všimli, že Xbox před uvedením hry překvapivě mlčel, což je zarážející vzhledem k tomu, že hra je jedním z exkluzivních titulů od Xbox Game Studios, které měly letos vyjít. Šest dní před vydáním hry jsme se sice dočkali příběhové rekapitulace, což však nebyla ta velká reklama, kterou fanoušci očekávali po tom, co jim studio Ninja Theory dávalo drobné upoutávky. I když někteří zapomínají, že v mnoha zemích byly bannery a další reklamní věci připomínající příchod druhého trýznivého dobrodružství keltské válečnice. I přes menší marketingové výdaje se hra dočkala vcelku pozitivních hodnocení a v naší recenzi získala pochvalu za audiovizuální stránku a úžasný příběh.