V týdnu došlo k nevyhnutelnému. E3 2023 byla kvůli nezájmu velkých vydavatelů zrušena. Jde o poslední krok v úpadku, který začal již před pandemií a který mezinárodní krize ještě urychlila. E3 mělo zachránit spojení asociace ESA s agenturou ReedPop, která by kdysi slavný veletrh přiblížila více hráčům a nabídla vydavatelům způsob, jak propagovat své hry.

Za největší problém označil prezident ESA obecnou změnu. Celkově jde ale o souhrnu několika podstatných faktorů, které se podepsaly na tom, že ani letos se brány E3 na výstavišti v Los Angeles neotevřou.

„Měli jsme silný start. Zájem byl mezi vystavovateli, hráči v oboru, médii a určitě i mezi fanoušky. Nakonec se však objevily problémy, které se ukázaly jako příliš velké na to, aby je bylo možné překonat,“ začal s vysvětlováním Pierre-Louis v rozhovoru pro GamesIndustry.biz.

Pierre-Louis uvádí, že několik společností od začátku pandemie covidu-19 změnilo časový harmonogram vývoje her. Navíc nepříznivá ekonomická situace přiměla několik firem přehodnotit způsob, jakým investují do velkých marketingových akcí. A třetím problémem má být experimentování vydavatelů s tím, jak najít správnou rovnováhu mezi osobními akcemi a digitálními marketingovými příležitostmi.

V rozhovoru Pierre-Louis dostal otázku o tom, zda E3 potřebuje vlastníky tří velkých platforem k tomu, aby měla šanci uspět. Na tu přímo neodpověděl. Popřel však, že by problémem E3 2023 byla komunikace, o čemž před časem psal server IGN s odvoláním na své zdroje.

ESA hledá způsob, jak se přizpůsobit potřebám vydavatelů a najít správné hřiště pro potřeby, které se vyvíjejí. Jak se ovšem ukazuje, nebude to jednoduché. Ze slov prezidenta ESA vyplývá, že se E3 bude muset výrazně změnit a najít dynamický a udržitelný model, jenž by odpovídal potřebám odvětví. Zatím nebylo potvrzeno, že se E3 v roce 2024 vrátí.