Studio Colossal Order problémy neopouštějí. Špatná optimalizace Cities: Skylines 2 na počítačích se přenáší do přípravy konzolových verzích. Ty byly před vydáním PC verze na poslední chvíli odloženy na rok 2024, aby bylo více času na dosažení cílů souvisejících s kvalitou. Ukazuje se však, že problémy jsou mnohem vážnější. Vývojáři hovoří o hardwarovém omezení, která ovlivňují výkon hry na PlayStationu 5 a Xboxu Series X/S.

„V současné době se potýkáme jak s problémy se simulací (CPU), tak s grafikou (GPU), které se projeví, když hráči provedou určité akce, které způsobí pokles snímkové frekvence nebo přetížení paměti,“ vysvětlují. „Tyto problémy jsou obzvláště náročné kvůli hardwarovým omezením konzolí.“

Stability hry na konzolích se zatím podařilo dosáhnout pouze na cenu grafického kompromisu. Ten považují za nepřijatelný a se specialisty zkoumají různá řešení, jak technické problémy vyřešit. Z toho důvodu je Cities: Skylines 2 pro PS5 a Xbox Series X/S odloženo na neurčito.

To hráči na počítačích dnes obdrží menší aktualizaci s opravou chyb souvisejících s rozhraním a hratelností. Také dorazí nový Region Pack, jenž obohatí hru o assety inspirované britskou architekturou a topografií, což se projeví ve všech zónách, včetně typických britských obchodů, domů a honosných sídel. Brzy mají následovat nové Creator Packy, konkrétně Urban Promenades a Modern Architecture.