First-person střílečka XDefiant měla konkurovat zavedené sérii Call of Duty. Ubisoft spojil své největší značky a věřil, že může uspět. Ze začátku na tom nebyla hra vůbec špatně, ale v dalších měsících zájem postupně opadl. Není to poprvé, co se šíří spekulace o možném konci vývoje.

Ty nejnovější začal šířit Shaun Weber. Říká si vývojář, který zná lidi. Podle něj je XDefiant už teď mrtvý, i když Ubisoft se snažil situaci zvrátit a požadoval po testerech další testy a zpětnou vazbu.

„Z mnoha zdrojů jsem se dozvěděl, že je možné, že hra po čtvrté sezóně ukončí svou podporu, pokud se jim nepodaří dosáhnout dostatečného počtu hráčů,“ uvedl Shaun Weber.

Weber navázal na zprávu od Insider Gaming. Dle tohoto portálu mají tvůrci dvě sezóny na to, aby zlepšili výsledky. Na konci srpna/augusta měl XDefiant maximálně 20 tisíc současně hrajících hráčů na všech platformách. To je pro bezplatnou hru zkrátka málo. Krátce po spuštění hra dosáhla na 8 milionů registrovaných hráčů. Potom se číslo zvýšilo na 11 milionů.

Množící se domněnky nevydržel producent Mark Rubin. Na svém osobním účtu na X popřel zprávy o konci XDefiant. „Doslova od minulého týdne mám schůzky, na kterých probíráme naše plány pro druhý rok podpory,“ napsal Rubin. Mezitím se soustředí na vylepšení technického zážitku, včetně síťového kódu, a přidání dalšího obsahu ve třetí a čtvrté sezóně. Ty přinesou nové frakce, zbraně i mapy.

Rubin si všímá chyb, které udělali. Za největší považuje mizerný marketing. Přiznává pokles zájmu hráčů, ale prý má tým čas přivést hru do lepšího stavu. Až potom se investuje více peněz do marketingu, který přivede nové hráče a povzbudí k návratu ty, kteří odešli.