Zdroj: Ghost Story
Magazín · Novinky · ve středu 3. 12. 2025 15:39
Ken Levine odhaluje hlavní hrdinku Judas a dynamický svět lodi Mayflower
Po měsících ticha se ozvalo studio Ghost Story Games s novými detaily o chystané atmosférické first-person střílečce Judas. Tým pod vedením Kena Levina se tentokrát podělil o detailní pohled na příběh, unikátní protagonistku a dynamický svět, který se mění na základě rozhodnutí hráče.
Narativní designér Drew Mitchell pro PlayStation Blog popsal Judas jako ambiciózní projekt, kde mají postavy reagovat i na nejmenší hráčova rozhodnutí. Nejde o lineární dobrodružství – každá NPC má vlastní cíle, často v rozporu s tím, co chce hráč.
Podle Mitchella se vývoj na začátku soustředil spíš na vztahy a konflikty světa než na samotnou protagonistku. Tu začali definovat až ve chvíli, kdy se příběh a prostředí začaly spojovat do jednoho celku. Hlavní postava, robotická žena, které se později začalo říkat Judas (Jidáš), se zrodila z nečekané inspirace, kterou Ken Levine zažil při běhání.
„Jím jen z automatů, protože nemám rád interakci s číšníky. V restauracích je to komplikované: pozdravy, ‚dobrý den‘ a ‚Je tenhle stůl v pořádku?‘. A já si říkám: Proč by mě mělo zajímat, co doporučujete? Nejste mnou! Ale nesmím to říct, takže jen odpočítávám sekundy do konce interakce... Pro mě je totiž rozhovor předehrou k prohře. Automaty mi nikdy nepoloží otázku, na kterou neznám odpověď. Výměna se omezuje na transakci: peníze dovnitř, produkty ven. Proč takoví nemohou být lidé?“
Zdroj: Ghost StoryKen Levine věří v budoucnost singleplayerových her bez mikrotransakcí. Hráči prý takové tituly odměňují
Tenhle „proud vědomí“ se stal základem pro hlavní postavu. Judas je silný stroj, který chápe stroje, ale absolutně nerozumí lidem a jejich záměrům. To je její největší síla, ale zároveň největší slabost.
Ghost Story Games umístil tenhle mocný stroj na generační kolonizační loď Mayflower. Ve vysoce technologickém prostředí je Judas neuvěřitelně schopná, ale zároveň je její odpor k pravidlům a společenským vztahům příčinou toho, že ji okolí vnímá jako psance. Odtud také pochází její jméno.
Levine říká, že od určitého bodu přestali hru vnímat jako klasickou střílečku a začali jí interně říkat Judas Simulato“. Celý zážitek se totiž točí kolem základní myšlenky interakce se světem jako Judas, kde klíčem k přežití je schopnost přizpůsobit se pravidlům.
To je velký rozdíl oproti BioShocku. Zatímco Jack nebo Booker vstupovali do neznámého světa, Judas je na Mayflower doma. Má svou minulost, své démony a konflikty, které události hry přímo odstartovaly. Testeři si podle něj často pokládají otázku: „Co by v téhle situaci udělala Judas?“, což je pro tým důkaz, že postava funguje.
Art director Nathan Phail-Liff prozradil, že loď Mayflower není statickou kulisou. Během let se měnila pod tlakem sporů a ideologií, které uvnitř frakcí vznikly. Prostředí má odrážet vrstvy historie podobně jako stará města – když „kopnete“ pod povrch, objevíte stopy minulých epoch. To má hrát důležitou roli při objevování i samotném vyprávění.
V Judas využívají zcela nový systém tvorby prostředí. V BioShocku bylo vše ručně stavěné, ale tentokrát svět vzniká z navržených modulů, které se dynamicky přizpůsobují tomu, jak hráč postupuje a jaké volby činí.
Do toho všeho zapadá systém Villainy, který bude sledovat vaše chování. To rozhodne o tom, kdo bude stát na vaší straně a kdo se proti vám obrátí. I to je velký rozdíl ve srovnání s BioShockem, kde byla role padouchů pevně daná.
Příběh Judas se totiž točí kolem tří klíčových postav („Big 3“), které mohou být spojenci, ale pokud některou z nich ignorujete nebo jí nedáte dostatek pozornosti, stane se vaším nepřítelem. V takovém případě získá nové schopnosti, kterými vám dokáže účinně komplikovat život.
Vývojáři chtějí, aby šlo o skutečně těžká rozhodnutí. Ztráta důležitého spojence má působit jako ztráta přítele. Postavy se vás budou snažit získat na svou stranu různými způsoby – mohou vás zachránit v boji, pomlouvat ostatní, nebo vám prozradit svá největší tajemství. Ale nakonec bude na vás, komu uvěříte a koho odvrhnete.
Detaily o Judas zní opravdu dobře. Hra nadále nemá stanoven termín vydání. Ve vývoji je pro PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S.

