Zdroj: Capcom
Magazín · Novinky · v pondělí 30. 6. 2025 18:20
„Je to jako dělat dvě hry najednou.“ Capcom vysvětluje dvě kamery v Resident Evil Requiem
Nadcházející Resident Evil Requiem spojí nové díly a původní zážitky z remaků do jednoho dílu ve formě možnosti vybrat si, zda budete hororové dobrodružství sledovat z pohledu první osoby nebo z pohledu třetí osoby. Jde o reakci na dlouhodobé preference fanoušků.
Producent Masato Kumazawa v rozhovoru pro PlayStation Blog přiznal, že už u Resident Evil Village začaly přicházet žádosti o možnost přepínání perspektiv. Tam se ale tato funkce objevila až dodatečně v rámci aktualizace. V případě Requiem už ale Capcom od začátku počítal s tím, že obě kamery budou plnohodnotnou součástí hry.
„Dnešní hráči často preferují buď výhradně FPP, nebo TPP. Rozhodli jsme se tedy přizpůsobit tak, aby si Requiem mohli užít opravdu všichni – bez ohledu na to, z jaké perspektivy jsou zvyklí hrát,“ uvedl Kumazawa v rozhovoru pro PlayStation Blog.
Přestože možnost přepínání pohledů může působit jednoduše, opak je pravdou. Podle Capcomu bylo technicky náročné zajistit, aby hra fungovala stejně dobře v obou perspektivách. „Je to v podstatě jako vyvíjet dvě různé hry najednou,“ přiznal Kumazawa.
„Nejde jen o kameru. Ovlivňuje to animace, modely postav, hratelnost, zvukový design, uživatelské rozhraní… a především způsob, jakým budujeme napětí a vyvoláváme strach,“ popisuje. V survival hororu, kde zážitek stojí na atmosféře, může být změna kamery zásadní pro celkový pocit ze hry.
Režisér Koshi Nakanishi dodává, že každý typ kamery oslovuje jiný typ hráče. Třetí osoba bude ideální pro ty, kdo preferují větší přehled a akčnější přístup. Naopak pohled z očí hlavního hrdiny zvýší míru ponoření a intenzitu děsu – ideální pro ty, kteří se chtějí opravdu bát.
RESIDENT EVIL REQUIEM MOHL BÝT OTEVŘENÝ SVĚT S ONLINE REŽIMEM
Ještě jsme se dozvěděli o původním plánu. Ten koresponduje se starými spekulacemi a zprávami, že půjde o radikální odklon od tradic série – údajně měl nabídnout otevřený svět a multiplayer. A jak se teď ukazuje, tyto spekulace nebyly vůbec daleko od pravdy.
Capcom skutečně testoval odvážné koncepty, které se značně lišily od typické struktury Resident Evilu. „Možná jste slyšeli něco o Resident Evil Online nebo verzi v otevřeném světě – podobné nápady jsme skutečně zkoumali,“ uvedl v rozhovoru pro IGN.
Nakonec ale podle Nakanishiho vývojáři dospěli k tomu, že by tím riskovali zklamání u skalních fanoušků. „Měli jsme několik zajímavých konceptů, ale nakonec jsme si uvědomili, že to není to, co by hráči od Resident Evilu chtěli. Takže jsme se vrátili na začátek a odtud vzniklo Requiem,“ vysvětlil.
NOVÁ TVÁŘ, JINÝ DRUH HRDINKY
Místo revoluce tak Requiem slibuje návrat k hororovým základům série. Hráči se vžijí do role Grace Ashcroft, nervózní agentky FBI, která vyšetřuje záhadnou vraždu v chátrajícím hotelu Remwood. Právě na tomhle místě přitom před lety za nejasných okolností zemřela její matka – což činí celé vyšetřování o to osobnější a náročnější.
Grace tak není vojákem ani agentem z terénu – Grace je spíše civilistka, a tím blíže běžnému hráči. Během hry panikaří, těžce nese stres a strach, ale postupně se vyvíjí a získává odvahu.
„Chtěli jsme někoho, kdo bude zranitelný. Hráč by měl vnímat její dech, napětí, její vnitřní boj. Na konci příběhu si ji, doufáme, zamilujete,“ říká Kumazawa v rozhovoru pro PlayStation Blog.
Tématem Requiem je „návykový strach“ – tedy takový druh hrůzy, který vás děsí, ale zároveň vás nutí jít dál. Zatímco předchozí díly, jako Village nebo remake RE4, se více opíraly o akci, Requiem má být návratem k hororovým kořenům.
„Dnes hráče jen tak něco nevyděsí. Musíte s napětím pracovat citlivěji, promyšleněji. Strach se nesmí otupit, ale musí růst a vyvíjet se spolu s postavou,“ dodává Kumazawa.
Resident Evil Requiem vyjde 27. února 2026 na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S.
