Druhý odklad Assassin's Creed Shadows z února na březen vzbudil otázky. Hráči se ptali zejména na to, co vývojáři stihnou za měsíc opravit. Odpověď přichází přímo od režiséra hry.

Charles Benoit potvrdil, že měsíc navíc je potřeba kvůli leštění. Vyladit potřebuje zejména systém parkouru, s kterým mají v Ubisoft starosti především kvůli specifické architektuře feudálního Japonska.

Japonské stavby, zejména jejich střechy, představují nečekaně složitou výzvu. „Jsou to asi nejkomplexnější střechy, se kterými jsem kdy pracoval, pokud to srovnám s Odyssey nebo Syndicate. Vyžaduje to speciální kódování a nové animace, abychom zajistili plynulé přechody a pohyb v parkouru,“ vysvětlil Benoit v rozhovoru pro americké IGN.

Kromě vylepšení parkouru tým pracuje také na drobných úpravách v systému postupu hrou a balancování. Vše s cílem, aby byl zážitek pro hráče poutavější. Autoři údajně reagovali na zpětnou vazbu od hráčů, kteří si mohli Shadows vyzkoušet na předchozích testovacích akcích.

Vedle toho jsme se dozvěděli o celkové délce hry. Ta po příběhové stránce bude hodně podobná s Valhallou. Když půjdete po hlavní příběhové lince, tak byste se měli dostat na téměř 50 hodin. V případě severského dobrodružství to bylo nějakých 60 hodin. Když budete chtít dokončit všechny aktivity, tak se herní doba protáhne na cca 100 hodin. To u Valhally to bylo více než 150 hodin.

Mapa v Assassin's Creed Shadows už nebude přehlcená ikonami, což má hráčům umožnit lépe prozkoumávat prostředí a užít si každý kout feudálního Japonska naplno.

Jonathan Dumont, kreativní ředitel hry, prozradil, že tým osobně navštívil Japonsko, což zásadně ovlivnilo přístup k návrhu herního světa. „Když navštívíte skutečné místo, je tam vždy něco, co vás ohromí, i když jste četli knihy nebo viděli filmy. V našem případě to byla hustota lesů, výhledy a přirozená členitost terénu,“ vysvětlil Dumont.

Hlavní inspirací se staly japonské hrady a pevnosti. „Jejich rozměry nás úplně zaskočily. Když stojíte před takovým hradem, uvědomíte si jeho obrovskou velikost a musíte to promítnout i do hry,“ popsal Dumont. To vedlo k tomu, že tvůrci přepracovali nejen architekturu, ale i celkové proporce světa.

Další změnou je rozložení bodů zájmu. „Nechtěli jsme, aby hráč narazil na nějaký zajímavý objekt každých 50 metrů. Místo toho jsme vytvořili rozsáhlejší otevřenou krajinu, která poskytne prostor pro objevování. Když už ale dojdete na konkrétní místo, najdete zde mnohem více detailů a obsahu,“ dodal Dumont.

Tento nový přístup se výrazně liší od her, jako byl Assassin’s Creed Odyssey, kde byl svět často zaplněný aktivitami na každém kroku. Tentokrát se vývojáři zaměřili na autentičnost, pocit ponoření do světa a uvěřitelné tempo objevování.

Assassin’s Creed Shadows vyjde 20. 3. na PC, PlayStationu 5 a Xboxu Series X/S. Zatím si můžete poslechnout naše dojmy z hraní.