Finanční ředitel Xboxu Tim Stuart nedávno způsobil pěkný poprask, když vyjádřil touho zpřístupnit Game Pass na všech zařízeních, kde se hrají hry, včetně PlayStationu a Nintenda. V roce 2019 o tomhle mluvil i Phil Spencer, ale dle Stuarta akvizice Activisionu Blizzard tyhle plány urychlila. Zašlo to tak daleko, že vedoucí videoherní divize Microsoftu musel vše vyvrátit.

Spencer v rozhovoru pro Windows Central uvedl, že nemají plány nabídnout Game Pass na těchto platformách. Místo toho má Microsoft nadále v plánu podporovat hardware, i když se dle všeho Xbox zas tak dobře neprodává a za PS5 i Switchem výrazně zaostává. Microsoft nechce zveřejňovat čísla prodaných kusů Xboxu, protože nejsou tak důležitá. Firma se totiž zaměřuje na celkový zážitek. Ten tvoří konzole Xbox a Game Pass.

Potom se generální ředitel Microsoft Gaming věnoval samotné službě. I když to mnohým může přijít nevěřitelné, tak Game Pass je finančně životaschopný, protože vydělává peníze. Redmondský gigant do předplatného investoval spoustu peněz a snaží se nabídnout službu, která podporuje všechny druhy her, od těch největších až po neznámé nezávislé tituly, o kterých jste nevěděli, že si je zamilujete, dokud jste si je nezahráli.

To je hlavní výhoda Game Passu. Ovšem stabilní přísun her třetích stran je dost nákladný. Podle Spencera tyto dohody stojí více než miliardu dolarů ročně. Do toho jsou tady ještě vlastní projekty, včetně trojice Grounded, Pentiment a Hi-Fi Rush, které vznikly právě díky Game Passu. Podobných menších titulů od velkých vývojářů může vzniknout více.

Microsoft hodlá svou službu dále rozšiřovat a vylepšovat, což znamená podporovat nejen Xbox, ale také PC a cloud. Společnost zkrátka chce, abychom si mohli zahrát hry na co nejvíce zařízení a přenášet své uložené pozice.

Dalším krokem je spuštění vlastního mobilního obchodu, jenž bude konkurovat Applu a Googlu. Ostatně, kvůli mobilnímu trhu bylo vynaloženo 68,7 miliardy dolarů do akvizice Activisionu Blizzard King (autoři hitu Candy Crush). Spencer označil mobilní trh za důležitou součást strategie Microsoftu, aktivně na ní pracuje a jedná s partnery, kteří by rádi měli více možností, jak zpeněžit své hry. Ke spuštění obchodu by mělo dojít poměrně brzy.

Díky uniklým soudním dokumentům jsme se dříve dozvěděli další zajímavosti. Microsoft očekává, že z Game Passu by do roku 2030 mohl mít tržby téměř 8 miliard dolarů. Ve fiskálním roce 22 to bylo 3,9 miliardy z předplatného, včetně Game Passu a Xbox Live. Do šesti let by tedy měla firma tato čísla zdvojnásobit.

V novém rozhovoru Spencer ujistil všechny, že je Microsoft slyší. Slyší fanoušky Banjo-Kazooie, kteří volají po návratu této značky, a slyší také ty, kteří chtějí vylepšit systém achievementů.

„Existuje plán pro hardware, plán pro služby a možná i plán pro vylepšení achievementů pro Xbox, což je něco,“ řekl Spencer. Achievement přinesl Microsoft v generaci Xboxu 360 a byly hodně populární. V posledních letech se jim ale nedostává tolik pozornosti a více se mluví o trofejích na PlayStationu. Dříve se spekulovalo o možnosti mít ekvivalent platinové trofeje.

Na závěr Starfield. Nejnovější RPG od Bethesda Game Studios si zahrálo více než 12 milionů hráčů a stále se drží v první desítce nejhranějších her studií Microsoftu. Spencer poděkoval za podporu a za to, že se ze Starfieldu stal obrovský hit.