Dlouhé roky volají fanoušci po zasazení své oblíbené série do Japonska. Ubisoft je po dlouhé době vyslyšel a letos přinese hru Assassin’s Creed: Shadows odehrávající se ve feudálním Japonsku. Proč se vývojáři tak dlouho zdráhali tohle zajímavé období a zem navštívit?

Hlavní producent Karl Onnée v rozhovoru pro GamesIndustry prozradil, že vždy chtěli vytvořit díl zasazený do japonského prostředí, ale čekali na správný okamžik. Ten přišel s novou verzí interního enginu a výkonnějším hardwarem (konzolemi PlayStation 5 a Xbox Series X/S). Tyto dvě věci jim konečně umožnily plně realizovat vizi japonského Assassin’s Creed. Od samotného začátku spolupracovali s historiky a odborníky. Tým také navštívil Zemi třešňového květu, aby se blízka podíval do hlavních míst a vše pečlivě zaznamenal, včetně odlišných budov, kultury a prostředí.

„Jedna z věcí, která nás zaujala, byly lesy a to, jak vypadají. Vytvořili jsme několik lesů na základě řecké krajiny, ale když jsme tam jeli, všimli jsme si, že je to úplně jiné než to, co jsme dělali předtím, a museli jsme to změnit,“ vysvětlil producent týmu, který předtím pracoval na Assassin's Creed Odyssey odehrávající se právě v Řecku. Pro tvůrce Shadows jsou důležité také stíny a světlo, obojí velmi náročné na výkon. Nemluvě o dynamickém počasí.

Ubisoft od Assassin’s Creed: Shadows hodně očekává. Hra je ve vývoji čtyři roky, což Onnée považuje za správnou rovnováhu pro přechod od konceptu k produkci a získání zpětné vazby potřebné k přizpůsobení. Jde tak o nejdéle vyvíjený díl Assassin’s Creed. Úspěšnou Vahallu předstihl Shadows o 25 %. Stejným způsobem by mohly být vyvíjeny další velké díly této série.

Ubisoft se rovněž netají tím, že chce přes Shadows oslovit více japonských hráčů. „Proto je velmi důležité, abychom se snažili být co nejautentičtější,“ dodává Onnée. Je ale otázkou, zda se jim to podaří. Zatím Shadows způsobil poprask kvůli jednomu z hlavních hrdinů. Yasuke je černý samuraj, což někteří považují za nemyslitelné. Kvůli tomu byla dokonce japonskými hráči založena petice. Ubisoft poté vysvětlil, že se u série Assassin’s Creed vždy snaží historií spíše inspirovat než ji věrně přenést.

„Naším cílem je vzbudit zvědavost a povzbudit hráče k prozkoumávání a poznávání historického prostředí, kterým se necháváme inspirovat,“ tvrdil Ubisoft. V jiných rozhovorech jsme se dozvěděli, že inspirací pro Assassin’s Creed: Shadows byla úspěšná PlayStation exkluzivita Ghost of Tsushima. Tu vytvořilo americké studio Sucker Punch Productions pod Sony a v Japonsku zapůsobila natolik, že se ji v zemi prodal více než milion kusů.

Možná tady vzal Ubisoft nápad na hák pro šplhání a houpání, který bude mít ve výbavě druhá hratelná postava, shinobi Naoe. Podobný hák má Jin Sakai v Ghost of Tsushima. Naoe můžeme vidět v krátké ukázce zaměřené na nové možnosti parkouru. Díky nim bude běhání, skákání a prolézání hladší a na oko lahodnější. Dá se předpokládat, že Yasuke z důvodu těžkého brnění a stavby těla nebude v parkouru tak obratný. Mezi hrdiny bude možné přepínat.

Assassin's Creed: Shadows bude mít premiéru 15. listopadu/novembra 2024 pro PC, Xbox Series X/S a PlayStation 5.