Včera nám byl prostřednictvím technologického dema běžícího na PS5 představen Unreal Engine 5 a co si budeme povídat, stálo to za to. Nový Unreal Engine bude podporován napříč platformami. Není tak divu, že se k němu vyjádřili i dva hlavní představitelé Xboxu.

Samotný šéf Xboxu Phil Spencer řekl, že tým Epicu odvedl kus neuvěřitelné práce a že mnoho interních týmů Xbox Game Studios používá k vytvoření svých her právě Unreal Engine, včetně Ninja Theory (nezmínil však konkrétně Unreal Engine 5), které ho využívá k vývoji Senua’s Saga: Hellblade II. Na konec Spencer dodal, že na platformě Xbox Series X oživí tuto inovaci.

Šéf marketingu Xboxu Aaron Greenberg zároveň prohlásil, že odhalení Unreal Engine 5 bylo velmi působivé a dokáže si jen představit, jak bude vypadat na nejvýkonnější konzoli světa.

Mezi dalšími týmy Xbox Game Studios, které využívají Unreal Engine, je Compulsion Games, Double Fine, inXile,Mojang, Obsidian, Playground Games (není oficiální), Rare, The Coalition, The Initiative, Undead Labs a XGS Publishing. Zkrátka se jedná o velmi populární engine, který nabízí příjemné vývojové prostředí, jak pro velká studia, tak i pro menší vývojářské týmy.

Zmiňované technologické demo Lumen in the Land of Nanite pro PS5 není skutečnou hrou, ale bylo hratelné. Epic plánoval v březnu uspořádat prezentaci na Game Developers Conference, aby umožnil lidem si toto demo zahrát. Avšak GDC bylo kvůli koronaviru zrušeno.

Pokud jde o Unreal Engine 4, byl nedávno aktualizován, aby podporoval vývoj her pro konzole PS5 a Xbox Series X. Studia ho budou využívat do doby, než v roce 2021 dorazí na trh Unreal Engine 5 a posune hraní na novou úroveň. Může tedy chvíli trvat, než budou tvůrci schopni plně využít sílu nové technologie ve svých hrách. Ovšem samotný Epic plánuje u svého Fortnite přejít na nový engine v polovině příštího roku.

OBRÁZKY Z UNREAL ENGINE 5

Podívejte se na včerejší prezentaci Unreal Enginu 5.