Paul Ehreth, hlavní designér hry Control, za pomoci čínské společnosti NetEase založil Anchor Point Studios, které má sídlo ve španělské Barceloně a druhou kancelář v americkém Seattlu. Zaměří se na tvorbu akčních dobrodružných her pro konzole a počítače, které posunou hranici zábavy a vnesou do hraní prvky překvapení.

Ehreth v minulosti pracoval jako designér kampaní pro Halo 4 a Halo 5. Naposledy byl vedoucím designérem úspěšné akční adventury Control od Remedy. Na pozici vedoucího provozu v novém studiu působí Pete Torrents, jenž se podílel na Halo, Ghost of Tsushima, The Division nebo Red Dead Redemption 2.

Anchor Point Studios chtějí nabrat až 100 lidí v Evropě a Severní Americe, kteří budou pracovat přímo na místě, na dálku, případně v hybridním režimu. Nabírá se na všechny pozice; od vývojářů přes technické umělce až po designéry.

„Motto našeho studia zní 'Per Aspera, Ad Astra' ('Přes útrapy ke hvězdám'), protože to, co se snažíme vybudovat, je dobrodružství, které zůstane svěží a poskytne jedinečný zážitek, který lidi překvapí při každém hraní,“ řekl Paul Ehreth.

„Jsme vděční společnosti NetEase Games za to, že nám poskytla tvůrčí svobodu a zdroje k vybudování propojeného světa, který se rozšíří i mimo hry a zasáhne i do dalších médií,“ prozrazuje Ehreth, že chtějí se svou hrou jít mnohem dál.

O čínské technologické společnosti v budoucnu hodně uslyšíme. V lednu tohoto roku NetEase Games koupila SkyBox Labs, studio se podílelo na vývoji her Halo a Minecraft. Vlastní také Quantic Dream (Heavy Rain, Detroit: Become Human a Beyond: Two Souls) nebo Grasshopper Manufacture (No More Heroes). Loni se k firmě připojil tvůrce Yakuzy Toshihiro Nagoshi, jenž založil Nagoshi Studio zaměřené na špičkové tituly směřující především na konzole.