Téměř každý hráč ví, že Sony umí dělat sakra dobré exkluzivity. A přesně to, ví i Microsoft, kterému není nikterak cizí, že Xbox už nějakou dobu na toto limitující slůvko poměrně trpí. I přes vesměs úspěšné série jako Halo, Gears of War či Forza, exkluzivní tituly Xboxu nikdy nedosahovaly takových výšin a neslavily takové úspěchy jako právě PlayStation. Ale Microsoft se tohle rozhodl zvrátit.

Není tomu dlouho, kdy Microsoft odkoupil hned několik známých studií jako například Undead Labs, Compulsion Games stojící za nedávným We Happy Few či Ninja Theory – indie studio známé především kvůli nečekaně úspěšnému Hellblade. Jenomže to není všechno, Microsoft mezitím zvládl založit ještě své vlastní studio The Initiative, které vzniklo právě kvůli všetečným narážkám na jejich chybějící exkluzivní tituly. Studio ovšem nehledá kdejaké vývojáře. The Initiative hledají herní veterány, kteří mají s vývojem her nemalé zkušenosti. A jejich nový přírůstek v podobě Roberta Ryana to jenom potvrzuje.

Robert Ryan, herní designér pracující od roku 2011 až do roku 2017 pro studio Naughty Dog, se podílel na hrách jako Uncharted 3: Drake’s Deception, The Last of Us, Uncharted 4: A Thief’s End a dokonce zvládl pomoci i s nadcházejícím The Last of Us: Part II. Nakonec se přesunul pod studio EA - Motive Studios, kde pracoval na dosud neoznámeném titulu, ovšem nabídka od The Initiative byla pravděpodobně k nezahození. A není divu. Malé studio čítá samé talentované členy – od herního ředitele Daniela Neuburgera, který se podílel na Rise of the Tomb Raider po například Briana Westergaarda, veterána milované série God of War či technického ředitele Red Dead Redemption, Max Payne 3 a Grand Theft Auto V – Toma Shepherda.

The Initiative nemá ambicí být velkým studiem, naopak chce zůstat nadále poměrně malé, ovšem vypadá to, že mají skutečně za cíl vytvořit exkluzivní tituly, které by jednoduše mohly konkurovat těm, které si hýčká PlayStation. Sami udávají, že by studio a všechny jeho členové rádo takzvaně posunulo hranice herních zážitků a přijalo výzvu a i přes kterákoli rizika vytvořilo něco pozoruhodného a unikátního. Tak uvidíme. Třeba se Xbox skutečně dočká velkých exkluzivit toho „sonyovského“ charakteru.