Očekávané Grand Theft Auto VI se blíží a fanoušci se nemohou dočkat nejen hry samotné, ale také toho, jak si povede po technické stránce. Bývalý animátor Rockstaru Mike York, který pracoval na GTA 5 a Red Dead Redemption 2, se podělil o svůj názor na výkon hry.

Podle Yorka je nepravděpodobné, že by gangsterská akce běžela na konzolích ve 60 snímcích za sekundu, a spíše očekává stabilních 30 fps. „Myslím, že se zaměří na uzamčených 30 fps, tedy tak, aby snímková frekvence nikdy neklesala pod tuto hodnotu,“ uvedl v rozhovoru pro Kiwi Talkz.

Zatímco GTA 5 na PS5 a Xboxu Series X běží v 60 fps, nesmíme zapomenout, že tato hra vyšla už v roce 2013 na PS3 a Xbox 360 a tvůrci měli spoustu času na optimalizaci.

„Nevěřím, že by hra při vydání běžela na konzolích v 60 fps, pokud se nevyužije nějaký AI upscaler, jako má PlayStation,“ doplňuje York. „Možná na PS5 Pro, ale ani tam si tím nejsem jistý,“ dodává York s tím, abychom se podívali na první trailer. Už stabilních 30 fps může být po technologické stránce zázrak.

York zároveň upozornil, že už v Rockstaru několik let nepracuje a nemá přesné informace o tom, jaké optimalizační techniky studio používá. Nicméně na základě svých zkušeností očekává, že Rockstar se bude soustředit hlavně na vizuální kvalitu a hratelnost, přičemž vyšší snímky za sekundu mohou přijít až později, ve verzi pro PC, případně na další generaci konzolí.

Grand Theft Auto VI je v plánu na podzim letošního roku pro PS5 a Xbox Series X/S, PC verze zatím nebyla potvrzena.