Fanoušci série GTA se už nemohou dočkat příštího roku, kdy má konečně vyjít Grand Theft Auto VI. Přestože očekávání stoupají do nebes (navzdory pouze dvěma trailerům), v poslední době se mezi hráči začala šířit obava: hra možná nebude běžet v 60 snímcích za sekundu, alespoň ne na základních verzích konzolí. A právě k této debatě se nedávno vyjádřil i Obbe Vermeij, bývalý technický vedoucí studia Rockstar Games.

Vermeij, který se podílel na GTA hrách v éře PlayStation 2 a 3, vysvětlil na sociálních sítích, proč může být volba 30 fps dokonce lepší, a to nejen z technického hlediska.

„Je to otázka kompromisu. Při 30 fps můžete zobrazit zhruba dvakrát tolik polygonů než při 60 fps. V akčních a kompetitivních hrách se logicky preferuje vyšší snímková frekvence, ale v případě GTA je na prvním místě vizuální dojem a rozsah světa,“ uvedl Vermeij na X.

Jinými slovy. Rockstar se podle něj může rozhodnout raději pro vyšší detaily, lepší nasvícení, realističtější efekty nebo hustější městské prostředí, a to právě na úkor plynulosti. Vzhledem k tomu, že GTA není kompetitivní střílečka, ale především příběhová open-world hra, dává podle něj takový přístup smysl.

Samozřejmě ideální by bylo mít možnost výběru – například grafický režim zaměřený na 30 fps s maximálními detaily a druhý režim s vyšší snímkovou frekvencí. Jenže vývojáři musí hru optimalizovat nejen pro PS5 a Xbox Series X, ale také pro slabší Xbox Series S, později i pro různé sestavy PC. A to s sebou nese technická omezení.

Vermeij také poznamenal, že náklady na vývoj GTA 7 budou podle jeho odhadu výrazně nižší než u šestého dílu. Zejména díky využití umělé inteligence.

Pokud se nic nezmění, tak Grand Theft Auto VI vyjde 26. května 2026 na PlayStation 5 a Xbox Series X/S. PC verze zatím oznámena nebyla. Určitě ale dorazí později.