Magazín · Novinky · v pátek 23. 10. 2020 17:00
Godfall se představuje samotnou podstatu akčního RPG zaměřeného na loot
„Vydej se za dobrodružstvím v akční fantasy RPG hře z pohledu třetí osoby, ve které se v honbě za kořistí oblékneš do legendárních zbrojí, zapojíš do osobních soubojů a postavíš brutálním nepřátelům. Pokoř hrozivé armády, které se ti postaví, a čel náročným výzvám, které tě odmění impozantní kořistí,“ láká tisková zpráva na blížící se akční RPG od studia Counterplay Games. Pokud stále ještě váháte nad tím, jestli je Godfall právě pro vás, možná vám napoví nejnovější vývojářský deník, který se zaměřuje na samou podstatu RPG. Podíváme se tak na jednotlivé schopnosti, tvorbu předmětů a na samotný loot. O tom všem se rozpovídal pro magazín IGN vrchní technický producent Richard Heyne.
Celý Godfall je postaven na sbírání různých druhů vybavení a neustálé vylepšování postavy. Vývojáři chtěli vytvořit hru pro všechny, kteří milují tvorbu postavy pomocí vybavení, které má na hratelnost skutečný dopad. Tvoří hru pro lidi, kteří rádi sledují čísla a okamžitě po nasazení pocítí sílu nového kousku ve svém inventáři. Tým strávil roky na tom, aby udělal takový arzenál zbraní, který by byl pro hráče dostatečným lákadlem, aby pro něj obětoval několik hodin hraní. Prvním cílem tak bylo vytvořit takové předměty, ze kterých by hráč mohl ze své postavy udělat někoho, kdo vypadá jako správný „badass“. Jakmile byli vývojáři spokojeni s vizuální přitažlivostí zbraní, tak se začali soustředit i na jejich samotný účinek a k dispozici tak budeme mít takové bojové nástroje, které budou skvěle vypadat, ale snad ještě lépe fungovat. „Měli byste být hrdí na rozdíl mezi tím, jak postava vypadala na začátku a jak na konci,“ končí Heyne pasáž o vybavení.
Dovednostní strom se snaží být pro hráče co nejvíce flexibilní a jednoduchý. Godfall bude totiž rychlá akční hra, se kterou by nešlo dohromady, aby hráč musel každé dva levely dlouhosáhle rozhodovat o směru svého dovednostního postupu. Body dovedností se přenášejí mezi jednotlivými Valorplaty. To jsou různé zbroje, které budou definovat vaši univerzální schopnost. Nemusíte tak pokaždé, když se rozhodnete převléct, řešit sestavu dovednostního stromu. Neustále se můžeme vyvíjet a zároveň měnit způsob hraní. Investice do některé dovednosti se tak bude dát kdykoliv upravit. Není však cílem hráče vyplnit celou tabulku dovednostními body, spíše by se každý měl soustředit na to, aby si vytvořil co nejpohodlnější sestavu.
Přečtěte si také: Dobrodružství v Godfall nekončí po dokončení příběhu
Součástí celého Godfallu bude také systém vytváření, upravování a očarovávání vybavení. V hráčském centru bude k dispozici kovárna, která vám dovolí upravovat si a vylepšovat zbraně dle toho, jak budete chtít. Celá tahle myšlenka byla postavená hlavně na tom, aby si hráč mohl oblíbit jednu zbraň a s ní zůstat klidně celou hru. Ne, že by s tím vývojáři počítali, jelikož je pro nás připraveno 125 různých druhů, ale ta možnost zde díky kovárně je.
Upravit zbraně bude možné hned několika způsoby. Některé jen vylepší jejich statistiky, očarování zase dokáže zvýšit hodnotu jejich vzácnosti. Vývojáři také mluví o smysluplné kořisti. K vylepšování zbraní či tvorbě nových Valorplateů budete samozřejmě potřebovat určité zdroje. Tvůrci však nechtějí hráče nutit k aktivitám, které dělat nechtějí. Proto by hráči měli být schopni získat většinu potřebného materiálu již v samotné kampani. Ten zbytek se dá získat za plnění různých úkolů, avšak nikdy nebudeme nuceni dělat ten druh úkolu, který nás nebaví. Zdroje by tak měly být rozděleny rozumně do všech dostupných aktivit.
Samotné video se soustředí na novinky ještě podrobněji. Pokud vás tak zajímají všechny detaily, určitě vám doporučujeme se na něj podívat. Zároveň obsahuje řadu nových záběrů z hraní a musím uznat že hratelnost i design jednotlivého vybavení vypadá opravdu lákavě. Godfallu se dočkáme již 12. 11. letošního roku na PC přes Epic Games Store a PlayStation 5.