Skvěle hodnocená a oblíbená akční adventura God of War z roku 2018 na počítače dorazila letos v lednu a pochlubila se řadou vylepšení. Vývojáři zapracovali na rozlišení, přidali nové vizuální detaily a nezapomněli na podporu různých technologií, včetně Nvidia DLSS a Reflex. Jedna možnost ale hře chybí a hráči ji začínají postrádat.

Jde o Exclusive Fullscreen, který hráči chtějí zejména kvůli snadnému uzamčení kurzoru na více monitorech nebo plynulejšímu HDR. Vývojáři ho ale nemají v plánu přidat a vysvětlují své důvody.

„Pro Borderless Fullscreen (bezokrajový okenní režim) jsme se rozhodli na základě rozsáhlého testování výkonu a výzkumu možností podpory systému Windows 10 spolu s optimalizacemi fullscreenu provedenými společností Microsoft v posledních letech,“ začal vysvětlovat Matt DeWald ze studia Santa Monica.

„Na rozdíl od minulých verzí DirectX a Windows znamenají vylepšení implementovaná do verze DirectX 11, na které hra God of War běží, že Borderless Fullscreen plně podporuje VSync, NVIDIA G-Sync atd. Navíc jsme dospěli k závěru, že upscaling, který jsme do hry zabudovali (TAA, NVIDIA DLSS, AMD FSR), poskytuje kvalitnější upscaling, než jaký by mohl z výkonnostních důvodů poskytnout monitor běžící v nižších rozlišeních.“

„Uznáváme, že s naší implementací funkce Borderless Fullscreen jsou stále určité problémy, na jejichž vyřešení v současné době pracujeme. Například HDR musí být zapnuto na úrovni systému Windows, aby fungovalo správně, a ne na úrovni aplikace, a někdy myš nezůstává omezena na okno hry. Budeme pokračovat ve vylepšování,“ dodal DeWald.

Sony zároveň zveřejnila trailer, který se zaměřil na hodnocení PC verze od zahraničních magazínů. Já už jen připomenu, že God of War obsahuje českou lokalizaci ve formě titulků.