Gears of War asi netřeba představovat. Tato střílečka z dob Xboxu 360 položila základy pro budoucí hry s krycím systémem. V roce 2015 se dočkala na PC a Xboxu One remasteru v podobě Ultimate edice. Po 10. letech tu máme další znovuzrození, tentokrát na aktuální generaci a vůbec poprvé na PlayStation 5. Jak moc se liší od prvního remasteru? Na to se podívali v Digital Foundry.

Hra běží na starším Unreal Enginu, který byl ale obohacen o nové detaily, vyšší rozlišení textur, lepší dohledovou vzdálenost a celkově tak hra ve srovnání s Ultimate edicí pěkně prokoukla. Vlastně bych řekl, že běží lépe, než dnešní tituly na modernějším Unreal Enginu 5.

Je třeba připomenout, že zde nenajdete žádnou volbu režimů. Na všech platformách je jen jeden režim, který v kampani dovoluje 60 fps. Je zde ale možnost zapnout režim 120hz, pokud máte odpovídající televizi/monitor, který v multiplayeru dovoluje až 120 fps.

Co se týče rozlišení, tak na Xboxu Series S hra běží v 1080p při 60 fps. I nejslabší konzole na trhu dovoluje zapnout režim 120 fps, který se pak pohybuje mezi 70-120 snímky podle náročnosti scény.

Výkonnější konzole Xbox Series X a PlayStation 5 pak běží v kampani ve 1440p, odkud je pomocí FSR 3.1.3 obraz přepočítán do 4K. Obě tyto konzole běží také v 60 fps, případně 120 snímků na podporovaných TV/monitorech, kde spadne rozlišení na 720p. Co se týče obrazové kvality, obě konzole jsou na tom prakticky stejně a nepoznáte rozdíl. Kde už ho ale poznáte, je výkon ve 120hz režimu, kde má navrch Xbox Series X, který běží v tomto režimu mnohem stabilněji než základní PlayStation 5.

A nakonec PlayStation 5 Pro. Ta nabízí v kampani rozlišení 1620p, které je pomocí PSSR přepočítáno do 4K. Snímky si pak drží stabilněji než základní PS5. Obrazová kvalita a celkový chod hry je na tom ze všech verzí nejlépe, zejména díky PSSR, který se tvůrcům z The Coalition povedlo skvěle implementovat i přes fakt, že starší Unreal Engine na něj není uzpůsoben. Zde patří vývojářům obrovská pochvala, protože optimalizace na všech platformách je ukázková.

Hra podporuje i Steam Deck, kde dle Digital Foundry běží bez problémů, takže pokud hrajete na cestách, není problém se pustit do hraní. To samé by mělo být i na nadcházejícím ROG Xbox Ally.

Pokud jde o další parametry, tak hra podporuje také kvalitní HDR, Dolby Vision a Dolby Atmos, 7.1 3D audio a žádné načítací obrazovky. Za sebe můžu říct, že střílečka po všech stránkách opravdu prokoukla, a i když mám tento díl dohraný několikrát, rád si ho zopakuji znovu. The Coalition opravdu dokazují, že s Unreal Enginem umí a už teď se těším na nadcházející prequel, Gears of War: E-Day, jenž by měl vyjít v příštím roce na PC a Xbox Series X/S.

Gears of War: Reloaded vyšel na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S za cenu 39,99 euro, potažmo 999 Kč. Nachází se také v Game Passu a majitelé Ultimate edice mohli hru získat zdarma jako dárek, pokud tuto edici vlastnili v době oznámení tohoto remasteru.