Na příští rok má Microsoft velké plány. V rámci 25. výročí Xboxu hodlá přinést hráčům pokračování svých legendárních značek. Mezi nimi je i prequel Gears of War, který bude zřejmě nejtemnější kapitolou od dob původní trilogie.

Jerry O’Flaherty, umělecký ředitel původního Gears of War, v rozhovoru FRVR připomněl, že první hra nebyla zamýšlena jako klasická akční střílečka, ale jako „horor s monstry“. „První Gears byl od začátku koncipován jako horror – s temnou paletou barev, napětím a hrůzou. Později se z toho staly spíš hry o monstrech než o strachu z nich,“ vysvětlil.

Podle něj měla původní hra mnohem blíže k filmu Vetřelec než k jeho akčnějšímu pokračování Vetřelci. „Všechno bylo o napětí, o pocitu, že něco číhá ve tmě. Tenhle aspekt jsem miloval – to, že jste se báli, co je za dalším rohem,“ dodal O’Flaherty.

A právě tenhle duch se má vrátit s Gears of War: E-Day. O’Flaherty prozradil, že projekt působí jako věrný návrat k tomu, co se snažili vytvořit v původním díle. Přestože detaily příběhu zatím vývojáři tají, jeho nadšení naznačuje, že E-Day se nebude bát přitlačit na hororovou atmosféru ani na brutalitu, která k sérii vždy patřila.

Tvůrci z The Coalition přitom otevřeně mluví o tom, že E-Day má být novým začátkem pro celou značku – čerstvým pohledem na svět Gears, ale s respektem ke kořenům. „Chceme, aby fanoušci znovu cítili ten surový, nervy drásající pocit, který zažili u prvního dílu,“ uvedli zástupci studia.

Gears of War: E-Day by měl dorazit v roce 2026 na PC a Xbox Series X/S, včetně Game Pass Ultimate a PC Game Pass. Potvrzena je česká textová lokalizace.