Finanční situace velkých studií a firem je zapeklitá a komplikovaná záležitost, kterou řadoví zaměstnanci řešit nemusí. V jistých ohledech je výjimkou Gearbox, který svým vývojářům průběžně platí méně, než je v průmyslu běžným standardem. Na oplátku ovšem nabízí část výdělku ze samotné hry; 60 % jde zpět do firmy a 40 % se rozdělí mezi zaměstnance.

Pokud je hra finančně neúspěšná, vývojáři z toho moc nemají a samozřejmě naopak, pokud je hra úspěšná, jde o velmi lukrativní záležitost. To se stalo například s Borderlands 2 a totéž mělo nastat i u Borderlands 3. Během vývoje vedení Gearboxu svým zaměstnancům slíbilo vysoké bonusy, a to v řádech deseti až pár statisíců dolarů. A i přesto, že je Borderlands 3 úspěšná hra, u níž ředitel Take-Two Strauss Zelnick čeká, že bude nejprodávanějším projektem série, dostali zaměstnanci v prémiích mnohem méně, než měli.

Randy Pitchford z Gearboxu to svým zaměstnancům prozradil pár dní zpátky na interním meetingu, jehož detaily se dozvěděl Jason Schreier z Kotaku. V důsledku vysokých nákladů celé hry - dohromady 235 milionů dolarů, které musela nejdříve vydělat, než mohl Gearbox začít platit jakékoliv bonusy - jsou samotné bonusy ve finále nižší, než bylo slíbeno. Zejména také z důvodů toho, že se firma rozrostla. O nějaké potenciální náhradě se nemluvilo, přičemž podle všeho Randy Pitchford oznámil, že pokud s tím jsou zaměstnanci nespokojení, mohou odejít.

Kotaku se také Gearboxu dožádalo oficiálního vyjádření, které samozřejmě vlastně nic neříká a spíše reaguje robotickým stylem „za celou dobu existence dostali nad 100 milionů dolarů, teď taky něco dostali, tak co je za problém?”.

Borderlands 3 reprezentuje neskutečnou hodnotu pro hráče a neskutečný úspěch týmu Gearbox Software. Naše studio je vedeno talentem a silně věříme ve sdílení zisku. Talentovaní zaměstnanci Gearboxu užívají účast na jedné z předností našich her - nejvíce štědrém systému bonusů k honoráři v AAA sféře, pokud je nám známo. Od té doby, co tento program začal, talent Gearboxu dostal přes 100 milionů dolarů v prémiích, což je více než tradiční kompenzace.

V posledním výplatním období byl talent Gearboxu rád za zprávy, že se Borderlands 3 oficiálně stalo výnosnou hrou a že se talentovaní zaměstnanci Gearboxu mohou těšit z jejich prvních bonusových platů. Zároveň jsme talentu Gearboxu dali nějaký náhled do budoucna a pro další čtvrtletí stanovili očekávání. Gearbox je soukromá firma, která tyto věci nesděluje veřejně, ale [se zaměstnanci] transparentnost praktikujeme.

A ano, „talent Gearboxu” je i v originálním textu tak šíleně opakováno. Problém je zkrátka ten, že vývojáři v Gearboxu dostávají podprůměrné množství peněz a i přes několikaletý slib dostali mnohonásobně menší prémie, než měli, i přesto, že je Borderlands 3 jednou z nejúspěšnějších her série. TO zabolí obzvláště, když vývojáři pracují dnem a nocí, včetně víkendu, s vidinou štědrých bonusů.

To se samozřejmě některým nelíbilo, a tak několik z nich nejen kontaktovalo Jasona Schreiera, ale také v blízké budoucnosti čekají různé odchody.