Červnový start kooperativní střílečky FBC: Firebreak od studia Remedy Entertainment u nás i jinde doprovázely dost smíšené a vlažné reakce. Od začátku bylo zkrátka jasné, že tentokrát se finský tvůrčí celek kdovíjakým úspěchem chlubit nemůže. Což nyní máme černé na bílé přímo z oficiálních míst.

V nejnovější zprávě určené pro investory vedení Remedy uvedlo, že největší zájem o FBC: Firebreak byl dosud na konzolích Xbox Series X|S a PlayStation 5, na čemž má nepochybně lví podíl okamžitá dostupnost hry v nabídce Game Passu a v katalogu PlayStation Plus pro Extra a Premium členy. Ze Steamu ale moc dobrá čísla nepřišla, což vývojáři připisují matoucímu zážitku z prvních okamžiků ve hře a ze struktury misí, což mělo za následek velké množství negativních uživatelských recenzí a úbytek aktivních hráčů.

První aktualizace a dojmy hráčů, kteří v multiplayerovém spin-offu Control strávili více času, situaci zlepšily, i tak ale studio není s prodejními výsledky spokojené. FBC: Firebreak si sice v prvních 10 dnech od vydání zahrál více než milion hráčů, avšak nejvíc dosud tvůrci těžili z dohod se Sony a Microsoftem, které souvisejí s už zmíněnou dostupností Firebreaku v Game Passu a PlayStation Plus. Nemalé procento zisku z těchto dohod má navíc teprve přijít.

Nyní se zraky autorů i vedení firmy upínají k dalším aktualizacím. První velký update vyjde koncem letošního září/septembra a přinese novou misi, stejně jako značné změny ve struktuře už existujících misí nebo v oblasti zbraní. Očekává se, že tyto změny zvýší zájem o hru, přičemž se počítá s další podporou, jež zahrnuje například druhou významnou aktualizaci. Ta by měla vyjít někdy během letošní zimy.

V ostatních týmech, které najdeme v Remedy Entertainment, je ale naštěstí situace klidnější a příznivější. Vývoj Control 2 zdárně pokračuje a jeho tvůrci se nyní soustředí na hratelnost, prostředí a mise. Také práce na projektu Max Payne 1 & 2 Remake pokračují stabilním tempem. Vedení Remedy si dokonce pochvaluje účast Rockstaru, jenž se na předělávce prvních dvou dílů trilogie Max Payne podílí z pozice vydavatele.

Spolupráce s Rockstar Games je prý těsná a produktivní, takže nezbývá než doufat, že to tak zůstane i nadále. Po zkušenostech s Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition od Grove Street Games, jež podle některých zpráv selhala mimo jiné kvůli nedostatečnému financování a dohledu ze strany Rockstaru jako producenta i vydavatele, jsou myslím stále na místě určité obavy. Nemluvě o údajně dost komplikovaném a zdánlivě nekonečném vývoji veleočekávané městské akce Grand Theft Auto VI, která má pro Rockstar Games nejvyšší prioritu.

Zajímavé každopádně je, že si vedení Remedy pochvaluje také prodeje už vydaných titulů. První díl Control má na kontě více než 5 milionů prodaných kopií a dostatečně stabilně se má prodávat i Alan Wake 2, kterého na všech platformách vydává divize Epic Games Publishing.

V souladu s očekáváním jsou pak i prodeje zbylých her ze série Alan Wake (původní Alan Wake, Alan Wake's American Nightmare a Alan Wake Remastered), jež studiu zajišťují drobné, ale stabilní příjmy. Nadále pak platí, že si finská firma chce do budoucna své hry vydávat sama, jelikož nyní vlastní všechna potřebná práva, a že hodlá dál rozvíjet značky Alan Wake a Control. Na bližší detaily o tomto rozvoji, stejně jako na konkrétní data vydání všech aktuálně chystaných novinek, si ale budeme muset ještě počkat.