Magazín · Novinky · v úterý 25. 10. 2022 11:08
Fallout: New Vegas se zrodil jako velká expanze Falloutu 3
Když dojde na diskuze o minulosti série Fallout, řada hráčů a fanoušků má často pocit, že společnost Bethesda Softworks, která vlastní práva na celou značku, často přehlíží Fallout: New Vegas od studia Obsidian Entertainment. A to navzdory tomu, že RPG z roku 2010 patří mezi nejoblíbenější a nejlepší díly celé série, přičemž dnes se dá bez nadsázky hovořit o kultovním statusu. Alespoň při příležitosti končících oslav 25. narozenin Falloutu ale takové diskuze můžeme hodit za hlavu, protože Bethesda vydala video zaměřené právě na vznik zprvu zabugovaného, ale dodnes nezapomenutelného veledíla Obsidianu. To najdete výše.
Zdroj: BethesdaFallout 4 se příští rok dočká next-gen upgradu
V dalším videu ze série Fallout Retrospective vývojáři z Obsidianu i ze studia Bethesda Game Studios, v němž vznikl Fallout 3 či Fallout 4, konkrétně přiblížili pozadí vzniku New Vegas. Kreativní ředitel Todd Howard kupříkladu zmínil snahu řádně využít masivní úspěch, který Bethesda zažila po vydání Falloutu 3 v roce 2008. Ve společnosti se tehdy začalo řešit, co dál, co má přijít v době mezi třetím a čtvrtým dílem, v době, kdy Bethesda Game Studios pracovala na taktéž veleúspěšném fantasy RPG The Elder Scrolls V: Skyrim.
Ve hře samozřejmě byla myšlenka na dodatečný obsah pro Fallout 3, klidně stvořený jiným studiem. Nakonec byla takovým studiem firma Obsidian Entertainment, kterou lidé z Bethesdy dobře znali a které dali kompletní přístup k hernímu enginu, obsahu a nástrojům Falloutu 3, jelikož se sami museli věnovat jiným záležitostem, zejména Skyrimu. Howard dokonce výslovně zmínil, že Obsidian byl jediný tvůrčí tým, kterému byli v Bethesdě ochotní práce na projektu svěřit.
Zprvu tedy Fallout: New Vegas začal svůj život jako velká expanze Falloutu 3. A byl to opět Todd Howard, kdo trval na tom, aby šlo o samostatný titul. Zbytek je historie, potažmo výsledek vývoje, jenž probíhal pod vedením Joshe Sawyera a jenž měl za cíl nabídnout hráčům příležitost navštívit novou pustinu světa Fallout, ve které mohou zasáhnout do konfliktu různých frakcí, být kýmkoliv a páchat cokoliv, co chtějí. Nutno však podotknout, že Fallout 3 se klasického dodatečného obsahu dočkal, a to hned díky pěti DLC, byť přímo od Bethesdy Game Studios. Tyto přídavky vyšly pod názvy Operation: Anchorage, The Pitt, Broken Steel, Point Lookout a Mothership Zeta.
Bethesda každopádně zveřejnila v rámci uzavření oslav narozenin série ještě několik dalších videí z řady Fallout Retrospective. Na jedno z nich, které se zaměřuje na Fallout 76, jsme upozornili v předešlém článku. Další videa připomínají okolnosti vzniku a vydání mobilní hříčky Fallout Shelter, hudební doprovod série, který má na svědomí skladatel Inon Zur, nebo město Washington D.C. jakožto dějiště Falloutu 3.
Ve videu, které se věnuje Washingtonu D.C., stojí za pozornost zejména porovnání reálných fotografií s výjevy z herního enginu. Oproti tomu kus o Falloutu Shelter zaujme třeba tvrzením Todda Howarda, že mobilní Fallout si zahrálo víc hráčů než všechny ostatní tituly, na nichž kdy Howard pracoval. Dohromady. Nechť si každý sám přebere, nakolik můžeme opravdu věřit tomu, že si Fallout Shelter zkusilo přibližně 200 milionů zájemců.